קרן ההשקעות מגדלי הים התיכון VENTURES, שמשקיעה ומלווה עשרות מיזמים המפתחים מוצרים לקידום איכות החיים של בני הגיל השלישי, קיימה תחרות סטארטאפים.

באירוע הגמר הוצגו חמישה מיזמים בתחומי הרובוטיקה, כלכלה שיתופית, רפואה דיגיטלית ומציאות מדומה.

שבעה שופטים מכל העולם, בהם סשה ספלמן, דירקטורית באיגוד הגמלאים האמריקאי, ואוליבר טיאן, נשיא אגודת הרובוטיקה הגלובלית ויועץ בארגון הרובוטיקה של מדינות אסיה פסיפיק, היו בצוות השיפוט, יחד עם 100 אזרחים ותיקים מכל העולם, שהשתתפו גם הם בהצבעה.

הזוכה בתחרות הוא Reshub מאירלנד, שפיתח מערכת לקידום איכות חיים המשלבת כלכלה שיתופית מקומית על גבי ממשק דיגיטלי מיוחד המיועד לבני הגיל השלישי. למקום השני הגיעה Olive diagnostics הישראלית, שהוקמה בשנת 2019 על ידי גיא גולדמן. החברה פיתחה מושב אסלה חכם המזהה התייבשות, דלקות בדרכי השתן ומדדים רפואיים נוספים.

המיזם שסיים במקום הראשון זכה ב־5,000 דולר וליווי של קרן ההשקעות מגדלי הים התיכון VENTURES. הליווי של הקרן כולל בחינת תוכנית עסקית ואסטרטגיית יציאה לשווקים בחו"ל. בנוסף, היא מקשרת את הסטארטאפים לשווקים ולקוחות פוטנציאליים בארץ ובחו"ל, יחד עם דיוק הערך ללקוח הקצה על ידי מעורבות בני הגיל השלישי בתהליך החשיבה. הליווי כולל גם שיתוף פעולה וליווי מקביל של CABHI - Center of aging and brain health innovation בקנדה כיועצים לקראת כניסה לשוק בארה"ב.

קרן ההשקעות מגדלי הים התיכון VENTURES הוקמה בשנת 2018 על ידי קבוצת מגדלי הים התיכון. ד"ר יעל בנבנישתי, מנכ"לית הקרן: "נכון להיום, למרות שאנו לקראת סוף השנה, עדיין יש באפשרותנו להשקיע בין מיליון ל־2 מיליון שקל בשנת התקציב הנוכחית, ולכן אנו מזמינים את כל היזמים הפועלים בתחום או מעוניינים להיכנס לתחום לפנות אלינו. התקציב בשנת 2023 ייבנה לפי ההזדמנויות העסקיות".