מרדכי, סטודנט חרדי למדעי המחשב במרכז האקדמי לב, מצא את עצמו מתמודד עם סיטואציה שהורים רבים נתקלים בה, כאשר ראה את בנו הנמצא בשלבי רכישת הקריאה, חש תסכול ולחץ מול הקושי להבין מילים רבות בסיפורים וקטעים שהוא קורא. לאור כך, החליט מרדכי להצטרף להאקתון השנתי GreatMinds של מרכז היזמות לב-טק, וביחד עם חבריו לקבוצת "פשוטקסט" פיתח תוכנה מיוחדת, אשר תפרש באופן אוטומטי מילים קשות המופיעות בקטע טקסט נתון. 

"ראיתי איך הבן שלי חש תסכול עמוק כשהוא קורא ונתקל פעם אחר פעם במילים שהוא לא מכיר או לא מבין, ונאלץ לפנות אלי לעזרה" מסביר מרדכי. "מצב זה יוצר פעמים רבות חוסר מוטיבציה לקרוא, פוגע בביטחון העצמי של הילד ומונע ממנו התקדמות עתידית. לפעמים מדובר בכמה מילים ספורות מתוך סיפור שלם, שיכולות לגרום לכך. למרות שמדובר בילד שכבר רכש את כישורי הקריאה, לעיתים קושי בהבנה הוא מה שמעכב ומתסכל אותו". 

המערכת שפיתחה הקבוצה, מאפשרת להעתיק לתוכה קטע טקסט, סורקת אותו על מנת לבדוק האם יש מילים החשודות כקשות להבנה. לאחר מכן, מוסיפה המערכת באופן אוטומטי פירושים והסברים. זאת בצורה קלה לשימוש ומבלי לפגוע ברצף הקריאה, תוך הרחבת אוצר המילים של הילד. 

מרדכי וחבריו לקבוצת "פשוטקסט" היו, כאמור, בין הסטודנטים של המרכז האקדמי לב שהתחרו במשך קרוב ל-3 יממות בהאקתון השנתי האקתון  GreatMindsשל מרכז היזמות לב-טק, שהמתקיים זו הפעם השביעית. במסגרת 48 שעות התחרות התמודדו המשתתפים, הלומדים לתארים בהנדסת תוכנה, מדעי המחשב, אלקטרו-אופטיקה, מנהל עסקים, הנדסת תעשייה וניהול ועוד, עם אתגרים טכנולוגיים מורכבים, שהציבו בפניהם חברות וארגונים מובילים במשק הישראלי, ביניהם רסיני, רפאל, אלביט, איחוד הצלה ועוד. 

למקום הראשון בתחרות הגיעה קבוצת MappyLoc, אשר כחלק מאתגר של חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ, בנתה מערכת אשר מנתחת באופן אוטומטי את המידע המגיע ממספר מצלמות במקביל, באופן המאפשר לזהות תנועה של אנשים ואובייקטים בין המצלמות. למקום השני, הגיעה קבוצת LifeLine, אשר כחלק מאתגר של איחוד הצלה פיתחה תג דיגיטלי למעקב אחר פצועים באירוע רב נפגעים. למקום השלישי הגיעה קבוצת inDrone, אשר כחלק מאתגר של חברת רפאל וחברת FlyTech, פיתחה מערכת אבטחה ביתית המבוססת על רחפנים.  

צוות השופטים בהאקתון, כלל את יוני קולב מנהל פעילות קרוס ריבר בישראל, יואל עזרא מייסד ומנכ"ל חברת Engineering for All, דוד סטארק שותף בחברת הון הסיכון  Ground Up Ventures, אילן זיבוטופסקי מנכ"ל Moelis & Company, ג'וש וולף סמנכ"ל תפעול ראשי בחברת OurCrowd, ודר' דב רובין מנכ"ל חברת HeartTrends. 

"כל שנה אני מגלה מחדש עד כמה הסטודנטים שלנו יצירתיים ומוכשרים" מציין ערן יומטוביאן, מנהל מרכז היזמות לב-טק. "ההאקתון השנתי נותן להם הזדמנות חשובה למפגש והיכרות עם בכירי התעשיה ולא פחות חשוב - התנסות ורכישת כלים ומיומנויות שיסייעו להם בהשתלבות בעולם התעסוקה. הסטודנטים הצליחו להגיע לפתרונות מורכבים בזמן יחסית קצר, ואנו שמחים לראות מדי שנה את העלייה באיכות הפתרונות והפיתוחים העסקיים. מרכז היזמות ימשיך ללוות את הסטודנטים גם בהמשך השנה ולהעניק להם את התמיכה והמעטפת המקצועית, על מנת לאפשר להם לממש את הפוטנציאל שלהם בצורה מיטבית".

יוני קולב, מנהל פעילות קרוס ריבר בישראל, אשר נתנה חסות להאקתון, הוסיף: "קרוס ריבר גאה מאוד להיות הספונסר הראשי בהאקתון של המרכז האקדמי לב. כמעסיקה משמעותית בתחום הפינטק בישראל, קרוס ריבר נמצאת בחיפוש מתמיד אחרי עובדים איכותיים ויצירתיים. אנו מעסיקים כיום בוגרים ובוגרות רבים של המרכז האקדמי לב, שהשתלבו בכל חלקי החברה כולל בתפקידי ניהול משמעותיים, ומקווים להמשיך את שיתוף הפעולה הפורה עם המרכז גם בשנים הבאות".