מערכות ההפעלה windows 7 ו-8 יפסיקו לקבל עדכוני אבטחה קריטיים החל ממחר (שלישי) ה-10 בינואר. עם זאת, דפדפן כרום ימשיך לעבוד על המחשבים הללו - אך הם לא יקבלו עדכוני אבטחה קריטיים או תכונות חדשות.

בחברת אבטחת המידע ESET ציינו כי "אמנם האפליקציות ומערכות ההפעלה הישנות לא מפסיקות לעבוד באופן מידי, אך הן הופכות לסיכון משמעותי ברגע גורמים זדוניים יאתרו פגיעויות שניתנות לניצול. ללא עדכוני מערכת חשובים, המכשירים עלולים להיות מטרה להתקפות מסוכנות שמטרתן לפגוע במשתמשים ובמידע".

"חשוב מאוד לעבור למערכות הפעלה נתמכות בהקדם האפשרי. זה יכול להיות מטרד לרגע קטן, אך לגמרי קל ופשוט יותר ממה שיקרה ברגע של פגיעה", הדגישו בחברה, "אמנם חברת מיקרוסופט עדכנה מספיק זמן מראש לגבי כוונותיה לסיים את התמיכה, אך זה בכל זאת הגיוני שמיליוני אנשים ישכחו או פשוט ידחו את העדכון הזה. תהליך העדכון הוא לא מסובך וכדאי לבצע אותו מאשר ליפול למתקפת סייבר".

אלי לוין, מנכ"ל ELPC Networks LtD, המתמחה באבטחת מידע וסייבר ציין כי "לאור עלויות גבוהות מאוד של שדרוג מערכות ייעודיות אלו בעלי החברות בוחרים לא לשדרג ולעיטים לא ניתן לשדרג עקב אי תמיכה של המערכות הייעודיות או המכונות המחוברות למחשבים אלו". עוד הוסיף: "אך לנושא זה מומלץ להטמיע בקרות מפצות אשר יורידו את הסיכון בשימוש במערכות אלו. מומלץ לא להחזיק בארגון מוצרים ללא עדכוני יצרו שכן החזקתם מגדילה את משטח התקיפה ועלולה לגרום לארגון נזקים רבים".