חברת WindBuzz הישראלית (WB) מפתחת טכנולוגיה ייחודית המשפרת משמעותית את ייצור האנרגיה של טורבינות רוח, ע"י כנף המגבירה את זרימת האוויר.

המערכת של WindBuzz מבוססת על טכנולוגיה שפותחה במשך שמונה שנים ומציגה יכולת לשיפור משמעותי של כושר ייצור החשמל של טורבינות רוח בהיקף דרמטי - הן של טורבינות בינוניות (50־500 קוט"ש) והן של טורבינות קטנות (3־15 קוט"ש). משמעות הדבר היא ייעול אדיר בייצור האנרגיה, צמצום תלות בחשמל חיצוני, צמצום ניכר של שימוש באנרגיה מזהמת והגדלת החזר ההשקעה לבעלי הטורבינה.

לאחרונה הודיעה WindBuzz על הסכם ייצור עם יצרנית הטורבינות האיטלקית Northern Power Systems, ובמהלך שיתוף הפעולה החברות מתכננות להשלים יחד פיילוט ראשון באיטליה, שבמסגרתו ייצור של כ־200 טורבינות בעלות של כ־24 מיליון שקל, כשהיקף ההכנסות הצפוי מעסקה זו החל מסיום ההתקנה הינו 16 מיליון שקל לשנה, בחוזים ארוכי טווח למשך של 12 שנים עם אופציה להארכה.

במסגרת ההתקשרות בין החברות, רכשה WindBuzz "ראש" טורבינה המותאם למערכת החברה, ובשיתוף פעולה של הצוותים הטכניים בשתי החברות, NPS אמונה על התשתית המקצועית, הטורבינה עצמה וכן תשתיות הולכת מתח להשלמת הפיילוט (כולל התקנה של המערכת על הטורבינה עצמה). בכפוף להצלחת הפיילוט, תוכל WindBuzz לרכוש את האתר שבו מתקיימת הפעילות עם הסכם אספקה מול חברת החשמל המקומית ל־12 שנים. NPS תקבל תשלום עבור הפעילות עם האפשרות להמרת התשלום באופציות.

שביט אור, מנכ"ל WindBuzz ישראל: "תחום אנרגיית הרוח הוא תחום הנמצא בתנופה עולמית - בין אם מעלייה במודעות ובדרישה לייצור אנרגיה לא מזהמת, ובין מהשלכות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. אנו חיים בעידן שבו אנרגיה ירוקה היא כבר לא nice to have, אלא צורך הכרחי ומשאב חיוני. אנחנו גאים להוביל פריצת דרך טכנולוגית בתחום אנרגיות הרוח, ושמחים להיות חלק מהמאמץ הגלובלי להפוך את העולם לירוק יותר".