חברת האם של גוגל, אלפבית, הודיעה היום (שישי) כי היא מבטלת 12,000 משרות, כך אמר המנכ"ל שלה בתזכיר ששותף עם רויטרס. הפיטורים הם גלובליים ומשפיעים על הצוות האמריקאי באופן מיידי, אמרה גוגל. זאת, לאחר פיטורי הענק בחברות כמו אמזון ומייקרסופוט.

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל החברה, אמר בהערה, "אני בטוח לגבי ההזדמנות העצומה העומדת בפנינו הודות לחוזק המשימה שלנו, הערך של המוצרים והשירותים שלנו וההשקעות המוקדמות שלנו בבינה מלאכותית".

כזכור, לפי רשת Sky news הבריטית דיווחה ביום שלישי האחרון כי ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט מתכננת לפטר כ-11 אלף עובדים, ובכך לקצץ 5% מכוח האדם של החברה. הפיטורים מגיעים לאחר הודעות דומות בשרשרת של קיצוצים בחברות ענק בארה"ב, כגון אמזון ומטא (פייסבוק). 

מוקדם יותר החודש, ענקית הטכנולוגיה "אמזון" הודיעה כי תפטר מעל ל-18 אלף עובדים. על פי הדיווח, מדובר ב-5% מהעובדים הארגוניים של החברה, וכ-1.2% מכוח העבודה העולמי שלה. מנכ"ל החברה, אנדי ג'סי, התייחס לקיצוצים המסתמנים ואמר כי "אמזון התמודדה עם אי ודאות כלכלית בעבר, והיא תמשיך לעשות זאת". הוא הוסיף כי "רוב הקיצוצים יתקיימו בקרב עובדי המכירות ומגייסי העובדים של החברה", וכי החברה תיידע את העובדים המפוטרים בשבועות הקרובים.

על פי הדיווח, הקיצוצים שתכננה ענקית הטכנולוגיה, היו צפויים להתמקד בחטיבת המכשירים של החברה, וביניהם גם "אלכסה", העוזרת הקולית והאישית של אמזון. על פי הערכות, מדובר בכ-3% מהעובדים הארגוניים של אמזון, ופחות מאחוז אחד, מכוח העבודה העולמי שלה, שעומד על יותר ממיליון וחצי, המורכב בעיקר מאנשים שעובדים בשכר שעתי.