שואבי אבק רובוטיים הם כבר לא רק כלים לשאיבת אבק שמסתובבים ומנקים בבית, אלא היום הם ממש מנסים להיות מעבר ורוצים להוכיח לנו עד כמה שאפשר שניקוי הרצפה לא אמור עוד להיות מטרד בכלל.

השואב +Robot Vacuum S10 של שיאומי הוא אחד האחרונים שהגיעו לישראל ובמחיר של החל מ-1,900 ש"ח. שואב האבק הזה מגיע עם תכונות ניקוי חכמות וקרצוף רצפות שניתן אפילו להפעיל מרחוק בלי צורך להחליף את האבק באופן ידני לעיתים תכופות. בנוסף, השואב בעל מיכל מים שנועד לשטיפה של המשטח לאחר השאיבה.

הוא מספק עד שעתיים של עבודת ניקיון רציפה, והשואב חוזר לעמדת העגינה לטעינה ובסיום שב להמשך ניקיון. לפי הוראות היצרן מחזור שאיבה בודד מספיק לכיסוי שטח עבודה מכובד של עד 200 מ"ר. השואב בעל מערכת תלת-מימדית להימנעות ממכשולים. לגבי העניין הזה השואב מקבל בעיניי ציון טוב, לאחר שהוא לרוב זיהה בהצלחה מכשולים וידע להיצמד לקירות ולשאוב את הפינה הצמודה לפנלים.

השואב +Robot Vacuum S10 של שיאומי (צילום: יחצ שיאומי)
השואב +Robot Vacuum S10 של שיאומי (צילום: יחצ שיאומי)

נראה שהטכנולוגיה המותקנת עליו עושה עבודה יחסית טובה מבחינת זיהוי וסריקה של הבית. לוקח לו קצת זמן אבל הוא לבסוף יודע פחות או יותר היכן לשאוב מחדש. כמו כן, יתרון נוסף זה שהוא מאוד נזהר כשמגיע לפינות או חפצים. עם זאת, בעייני נתיב הגישה של השואב לפתח האבק שלו לא רחבה כמו הפתח עצמו, ולא מעט פעמים ראיתי שהוא "בולע" שורות דקות יחסית של לכלוך למרות שכל פתח האבק יותר רחב והוא נאלץ לעבור באותו מקום שוב.

לבסוף, הדבר שהכי אהבתי היה לגבי השטיפה. כמו שנאמר קודם, השואב גם בעל מברשות קרצוף עגולות שמסייעות בשטיפה ונראה שהוא עושה עבודת שטיפה טובה, שכן הוא מנגב מיד את המים שיוצאים ומשאיר רצפה מעט לחה ולא מלאת מים. לאחר השטיפה ניתן לקחת את המברשות ולסחוט אותן לקראת שימוש נוסף. 

לסיכום, המוצר שיש כאן חמוד למדי ועשה את העבודה היטב. המחיר עצמו נמצא יחסית במקום טוב באמצע באשר לשוק השואבים הרובוטיים. אפשר לומר שמה שאנחנו מתארים לעצמנו לגבי השואב הזה הוא בדיוק מה שמקבלים, סה"כ השואב מסוגל לעשות במקומנו את רוב עבודת ניקוי הרצפה ומשאיר לנו כאב ראש אחד פחות.

השואב משווק על ידי קבוצת המילטון, היבואנית הרשמית של שיאומי, ונמכר במחיר של החל מ-1,900 ש"ח.
https://www.mi-il.co.il/product/robotvacuums10plus