חברת מטא הודיעה הלילה (חמישי) שתבטל את החסימה בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. החשבונות יחזרו לפעילות בתוך כמה שבועות. נשיא מטא לעניינים גלובליים, ניק קלג, טען כי ″הציבור צריך להיות מסוגל לשמוע מה הפוליטיקאים שלו אומרים=כדי שיוכלו לעשות בחירות מושכלות בקלפי”.

אחרי שהוחזר לטוויטר, מומחית מעריכה: האם טראמפ ירוץ לבחירות לנשיאות ארה"ב 2024?

לדבריו, השעיית טראמפ "הייתה החלטה יוצאת דופן שהתקבלה בנסיבות יוצאות דופן. כעת, לאחר שחלף פרק הזמן של ההשעיה, השאלה היא לא אם אנחנו בוחרים להחזיר את חשבונותיו של טראמפ, אלא האם נותרו נסיבות יוצאות דופן כאלה שהארכת ההשעיה מעבר לתקופה המקורית של שנתיים היא מוצדקת”.

אולם, קלג ציין כי טראמפ יהיה כפוף ל”עונשים מוגברים על עבירות חוזרות”, אשר חלות גם על אישי ציבור אחרים. אם טראמפ יפר שוב את הנחיות הקהילה, הפוסטים המפרים יוסרו והוא יושעה בין חודש לשנתיים, תלוי בחומרה.

″אנחנו יודעים שכל החלטה שנקבל בנושא הזה תזכה לביקורת חריפה”, כתב קלג. ″אנשים לא יסכימו אם זו ההחלטה הנכונה. אבל היה צריך לקבל החלטה, אז ניסינו לעשות את זה כמיטב יכולתנו בצורה שתואמת את הערכים שלנו ואת התהליך שקבענו בתגובה להנחיית מועצת הפיקוח”.

נזכיר כי לפני כחודשיים אילון מאסק הודיע על החזרת החשבון של טראפ בטוויטר לפעילות. את בעקבות סקר בטוויטר בו שאל את משתמשי הפלטפורמה האם יש להשיב את החשבון לפעילות. התוצאות הראו כי 51.8% מבין 15 מיליון המשיבים תומכים בהחזרת טראמפ לטוויטר, בעוד ש-48.2% מתנגדים לכך. 

"העם אמרו את דברו, טראמפ יחזור", צייץ מאסק בעקבות התוצאות, והוסיף את הביטוי הלטיני "Vox Populi, Vox Dei”, שמשמעותו היא "קול העם הוא קולו של אלוהים"

עם זאת, טראמפ עצמו הודיע - ולא בפעם הראשונה - כי אינו מעוניין בכך, ולא רואה טעם לעשות זאת. "אני לא רואה סיבה לזה", אמר במהלך כינוס המועצה היהודית הרפובליקנית, והדגיש כי ימשיך להשתמש ברשת החברתית שלו - Truth Social, תוך שהוא טוען כי היא טובה יותר מטוויטר. 

כזכור, פייסבוק וטוויטר קיבלו את ההחלטה חסרת התקדים לחסום את נשיא ארה”ב בעודו מכהן מפלטפורמותיהם באותה עת, לאחר שקבעו כי הדבר עולה על "הסיכון להסתה נוספת לאלימות". עם זאת, טוויטר בחרה בחסימה קבועה לעומת פייסבוק שהודיעה כי מדובר בהשעייה זמנית, ובסופו של דבר הגדירה תקופה של כשנתיים עד שבחנה את ההחלטה. 

פלטפורמות כמו פייסבוק וטוויטר הסירו או סימנו קודם לכן פוסטים מסוימים של הנשיא שלדעתם הם הזיקו לפני שבסופו של דבר בחרו לחסום את חשבונו.