המחאה בענף ההייטק: עינת גז, מנכ"לית ומייסדת שותפה של פאפאיה גלובל, סטארט-אפ המפתח מערכת לניהול עובדים ושכר במדינות רבות בעולם, הודיעה הבוקר (חמישי) כי החברה תוציא את כל כספיה מישראל בעקבות כוונת ראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים לוין לקדם את הרפורמה במערכת המשפט.

"אם אין דמוקרטיה - אין הייטק": מאות יצאו להפגין בת"א וחסמו כבישים

עינת גז (צילום: תום הוליגנוב)
עינת גז (צילום: תום הוליגנוב)

גז הסבירה בציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה, כי "בעקבות ההצהרות של ראש הממשלה נתניהו כי הוא נחוש להעביר רפורמות שיפגעו בדמורקטיה ובכלכלה, קיבלנו החלטה עסקית בחברת פאפאיה גלובל להוציא את כל כספי החברה מישראל. ברפורמה המתגבשת, אין שום ודאות כי אנו יכולים לנהל פעילות כלכלית בינלאומית מישראל, זהו צעד עסקי כואב אך מתבקש".

החלטה פפאיה גלובל מגיעה שלושה ימים לאחר שמאות עובדים יצאו להפגין בת"א נגד הרפורמה, השביתו את העבודה לשעתיים וחסמו כבישים. במטה מחאת עובדי ההייטק הזהירו כי "ההפיכה המשטרתית היא הסכנה הגדולה ביותר להייטק הישראלי. בלי בתי משפט עצמאיים לא תהיה חדשנות, לא יצירתיות, לא משקיעים, ולא חברות בינלאומיות שעד היום בחרו להקים כאן מרכזי פיתוח".

פאפאיה גלובל היא חברת תוכנה ישראלית, שפיתחה מערכת מבוססת מחשוב ענן לניהול עובדים, חישובי שכר, הטבות ותשלומים עבור תאגידים גלובליים. היא נוסדה בשנת 2016 ע"י גואז, המשמשת כמנכ"לית החברה, עופר הרמן המשמש כמנהל טכנולוגיות ראשי (CTO), וראובן דרונג, המשמש כמנהל חדשות ראשי (CIO).