קבוצת התקשורת פרטנר וחברתMindsView  משתפות פעולה לפיילוט ראשון וחדשני מסוגו בישראל שמתבצע בימים אלה בבית החולים איכילוב. את הפיילוט מובילים, ד"ר עדי נמרוד, מנהל מחלקת טיפול נמרץ וד"ר יואב פז, רופא בכיר במחלקת טיפול נמרץ ואיכילוב טק.

איכילוב ופרטנר יאפשרו ייעוץ עם רופא מומחה מרחוק באמצעות משקפי מציאות רבודה (צילום: יח''צ)
איכילוב ופרטנר יאפשרו ייעוץ עם רופא מומחה מרחוק באמצעות משקפי מציאות רבודה (צילום: יח''צ)

במסגרת הפיילוט, שהחל בשת"פ בין הצדדים לפני כשנה וחצי, מערכת חדשנית מאפשרת לרופא המטפל להתייעץ עם רופא מומחה מרחוק, באמצעות משקפי מציאות רבודה, המעבירים 'תמונה' מלאה - אודיו, וידאו ונתונים - של המטופל וסביבתו, כפי שנראה על ידי הרופא המטפל.

כך, הרופא המומחה לוקח חלק פעיל ומכריע בפתרון בעיות קריטיות בזמן אמת. הייחודיות של המערכת, בכך שמאפשרת לרופא המומחה לסמן סימונים גרפיים על הסרטון ולהציגם על משקפי AR בדיוק גבוה.

תהליך זה מתאפשר הודות ליכולות של רשת דור 5 אותה פרסה פרטנר באזור בית החולים. פרטנר מובילה כיום את מהפכת הדור ה-5 בישראל עם פריסה רחבה בכל רחבי ישראל. זהו שיתוף הפעולה השלישי של פרטנר עם תכנית ההאצה '8200 אימפקט', במטרה לתת מענה לבעיות חברתיות באמצעות פתרונות טכנולוגיים.

יגאל גלעדי סמנכ''ל הנדסה פרטנר (צילום: ינאי יחיאל)
יגאל גלעדי סמנכ''ל הנדסה פרטנר (צילום: ינאי יחיאל)

מפתחת המערכת, הכוללת משקפי  AR, היא חברת MindsView, שזיהתה את הצורך בשימוש ביכולות מציאות רבודה, לא רק עבור משחקים. הפתרונות הקיימים כיום משתמשים במכשירים ניידים ומספקים פתרון וידאו נקודתי.

עם הפתרון החדשני, החברה שוברת את מחסומי העלות הקיימים כך שמשקפי ה-AR יהיו בהישג יד לכל רופא. הפתרון הנוכחי יאפשר מענה ליותר מ-40% משיחות ההתייעצות עם צוות בכיר, שלא תמיד זמין להתייעצות מידית במקום הטיפול. כך, יהיה ניתן להימנע מטעויות רפואיות חמורות ולאפשר מתן טיפול יעיל.

אביב הולין (צילום: יח''צ)
אביב הולין (צילום: יח''צ)