זירת הסייבר: גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי, הציג בכינוס "סייברטק גלובל" שהתקיים היום (שלישי), את נתוני הסיכול של המערך במהלך השנה האחרונה. על פי הנתונים שהציג פורטנוי, מערך הסייבר הלאומי סייע בשנה החולפת למנוע ולבלום יותר מאלף ניסיונות משמעותיים למתקפות סייבר, שהיו עשויות לגרום לנזק כלכלי חמור למשק.

הנתון מתייחס לניסיונות החמורים ביותר שבהם טיפל המערך, זאת נוסף לאלפי ניסיונות נוספים בדרגות חומרה משתנות, שנצפו במרחב הסייבר הישראלי. "ישראל חווה מתקפות סייבר כמו באזורים אחרים בעולם, אך בנוסף לכל אלו, יש לנו גם את איראן שמובילה מתקפה מאורגנת, מתוזמרת ואגרסיבית על מרחב הסייבר הישראלי", ציין פורטנוי במהלך דבריו. 
 
עוד הוסיף כי "ההגנה שלנו חזקה כתמיד. אנחנו רואים איך הם עובדים, פעמים רבות ללא הצלחה לגרום לנזק ממשי. בדומה לעולם הלוחמה בטרור וסיכול ריגול, הציבור הרחב לא מודע רוב הזמן למתקפות שנעצרו. התפקיד שלנו הוא למנוע את אותן מתקפות בשנה שאם היו מצליחות, היו מביאות לנזק של מיליונים למשק ולמדינה. המאמצים שלנו קורים הרבה פעמים מאחורי הקלעים". 

גבי פורטנוי (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
גבי פורטנוי (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

כמו כן, במסגרת הנאום הוצגה מערכת "כיפת הסייבר" של המערך שתספק כלים ושירותים לארגונים דרך פורטל לאומי מבוסס היתוך ממספר מקורות, כולל מידע והתרעות, שמעניק תמונת מצב בזמן אמת לארגונים.