חברת סמסונג קיימה הערב (רביעי) אירוע Unpacked מיוחד, במהלכו נחשפה סדרת מכשירי הדגל לשנת 2023. הסדרה כוללת שלושה מכשירים חדשים - דגם בסיסי בשם Galaxy S23, דגם אמצעי בשם Galaxy S23 Plus, ודגם חזק בשם Galaxy S23 Ultra, זאת בדומה לשמות המכשירים שהושקו בשנים האחרונות במסגרת סדרה מכשירי ה-S. לצד המכשירים, נחשף שעון חכם חדש בשם Galaxy Watch Pro 5, וגם הדור השני של האוזניות הפופולריות - Galaxy Buds 2.

ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על סדרת המכשירים ואת ההבדלים המשמעותיים בין שלושת הדגמים (פרט למחיר כמובן):

גלקסי S23 וגלקסי S23+: מדובר בדגמי הבסיס והפלוס של הסדרה, הכוללים מסכי 6.1 אינץ' ו-6.6 אינץ' (בהתאמה), התצוגה של המסכים DYNAMIC AMOLED 2X, באיכות באיכות FHD +. קצב הריענון גם מגיע עד 120 הרץ, וקצב ביצוע מדידות מגע של עד 240 הרץ במצב משחק.

מעבד המכשירים, בדומה לדגם האולטרה, הוא Snapdragon 8 Gen 2. בשני המכשירים מערך הצילום הוא משולש: חיישן רחב של 50MP, חיישן אולטרה רחב של 12MP וחיישן טלפוטו של 10MP. המצלמה הקדמית גם כאן היא של 12MP. זיכרון ההרצה בשני המכשירים עומד על 8GB RAM, אך ההבדל ביניהם משתקף בשטח אחסון: דגם הבסיס יכול לכלול 128GB או 256GB, מול דגם הפלוס שיכול לכלול 256GB או 512GB. 

סדרת מכשירי גלקסי S23 (צילום: סתיו נמר)
סדרת מכשירי גלקסי S23 (צילום: סתיו נמר)

גלקסי S23 אולטרה: מדובר במכשיר החזק ביותר מבין השלושה, אשר כולל בין היתר את העט המוכר מסדרת מכשירי ה-Note. בדומה לשנה שעברה, הוא כולל מסך של 6.8 אינץ' באיכות QHD+ ותצוגת DYNAMIC AMOLED 2X. קצב הריענון של המכשיר מגיע עד 120 הרץ, וקצב ביצוע מדידות מגע של עד 240 הרץ במצב משחק. הזכוכית של כלל המכשירים שהושקו היא זכוכית Gorilla Glass Victus® 2.  

מה חדש? סדרת מכשירי הגלקסי S23 כוללים מערך צילום מתקדם ומשודרג, אשר בחברה טוענים כי יודע להתמודד כמעט עם כל תנאי התאורה, ובין יכולותיו החדשות של מערך הצילום של המכשיר ניתן לראות שדאוג של יכולת הצילום בלילה. בין היתר, מדובר בשיפור ומיטוב של התמונות בתנאים רבים - בהם הופעות, תמונות סלפי מהירות ותמוננות קבוצתיות שכוללות אנשים רבים. אלגוריתם המבוסס בינה מלאכותית של יחידת עיבוד התמונה (ISP), והוא זה שדואג להעצמת הפרטים וגווני הצבע ומונע רעש ויזואלי, הפוגע ברוב התמונות המצולמות תחת תאורה חלשה.

בנוסף, בהתאם לדיווחים השונים - דגם האולטרה כולל חיישן פיקסלים אדפטיבי חדש של 200 מגה-פיקסל. הוא עושה שימוש בטכנולוגיית Pixel Binning כדי לתמוך במספר רמות עיבוד עתיר-רזולוציה במקביל.  בנוסף, גם מצלמת הסלפי שודרגה - כאשר המכשירים מציגים מיקוד אוטומטי, וגם לראשונה - Super HDR כך שהיא יודעת לעבור מקצב של 30fps ל-60fps להפקת תמונות וסרטונים חזיתיים חדים הרבה יותר.

גלקסי S23 אולטרה (צילום: סמסונג)
גלקסי S23 אולטרה (צילום: סמסונג)

לצד אלו, המכשירים יכללו יישום בשם Expert RAW , המאפשר צילום תמונות בסגנון DSLR ועריכתן בפורמט RAW ו-JPEG ללא צורך בציוד צילום מסורבל. משתמשים יכולים להתנסות בתמונות אומנותיות עם חשיפות מרובות (Multiple Exposure) או בצילום תמונות צלולות של שביל החלב עם הגדרות Astrophoto בתוך יישום Samsung Camera  או ביישום Expert RAW. בנוסף, ניתן יהיה לצלם תמונה יציבה לחלוטין מהשעון החכם החדש, זאת בזכות יכולות הזום החדשות של היישום Camera Controller.

לצד אלו, סרטונים שצולמו תחת תאורה חלשה ובמצבים אחרים שיוצרים בדרך-כלל טשטוש, יהיו עכשיו יציבים יותר עם מייצב התמונה האופטי (OIS) הכפול הפועל בכל הכיוונים, והסרטונים משדרים תחושה קולנועית עם וידאו 8K משופר  בקצב של 30 פריימים לשנייה עם זווית רחבה. כמו כן, בינה מלאכותית משופרת מבוססת אובייקטים תנתח כל פרט בפריים, עד לרמה של איכויות זעירות בתווי הפנים כמו למשל: השיער והעיניים, וזאת כדי לשקף בבהירות את המאפיינים הדינמיים של המצולם.

בנוסף, התכונה החדשה שהוכנסה באוזניות Galaxy Buds2 Pro, הקלטת שמע ב-360 מעלות  (360 Audio Recording), מאפשרת הקלטת שמע רב-ממדי לחוויית וידאו משודרגת אפילו יותר.

שינוי נוסף שניתן למצוא ב-Galaxy S23 ובדגם הפלוס, הוא שינוי במראה המצלמה, כאשר מסגרת בית המצלמה הוסרה 

גלקסי S23 (צילום: סמסונג)
גלקסי S23 (צילום: סמסונג)

תחום נוסף שזכה לשדרוג הוא חוויית הגיימינג של המשתמשים - כאשר המכשירים מצוידים במעבד מסוג Qualcomm Snapdragon® 8 Gen 2. בנוסף, הביצועים הגרפיים של ה-Galaxy S23 Ultra מהירים ביותר מ-40 אחוז  וביצועי הבינה המלאכותית עברו גם הם מיטוב של יותר מ-40 אחוז לאיזון בין ביצועים להספק במהלך צילום תמונות וסרטונים, גיימינג בשיהוי נמוך (low-latency) ועוד.

כמו כן, מסך ה-6.8 אינץ' של דגם האולטרה מציע קיעור מצומצם ושטח עבודה גדול ושטוח יותר, ומאפשר חוויה וויזואלית טובה יותר מאשר בעבר. בנוסף, תכונת נוחות העיניים המשופרת, הייחודית לדגמי Samsung Galaxy, מאפשרת למשתמשים להתאים את גווני הצבע ואת רמות הניגודיות להעדפות שלהם, וכך להפחית את הלחץ בעיניים הנובע מזמן מסך בלילה, וטכנולוגיית Vision Booster מכוונת את המכשיר לארבע רמות תאורה וזאת כדי למנוע בהירות יתר וסנוור במהלך היום. 

בתוך כך, שלושת המכשירים החדשים כוללים לראשונה את הזכוכית מסוג Corning® Gorilla® Glass Victus® 2, המציעה עמידות מוגברת לשימוש ארוך-טווח ועשויה בממוצע מ-22% תוכן ממוחזר לפני שימוש . משתמשים המעוניינים להאריך את חיי השימוש של מכשיריהם, יוכלו להמשיך וליהנות מהחוויה האיכותית של Galaxy S23 לאורך שנים עם ארבעה דורות של שדרוגי תוכנה וחמש שנות שדרוגי אבטחה . 

גלקסי S23 פלוס (צילום: סמסונג)
גלקסי S23 פלוס (צילום: סמסונג)

המכשירים זמינים בצבעים: שחור, קרם, ירוק וסגול לוונדר, והמכירה המוקדם תחל הערב (רביעי) בשעה 21:00 אצל הספקים המורשים, ובחנויות האינטרנט, ובחנות המקוונת של Samsung.com.

המזמינים מראש, בתקפות ה Pre Order ייהנו מערכת מתנה מיוחדת הכוללת מטען אלחוטי לנייד, אוזניות Buds 2  וכיסוי שקוף.

מחיר מומלץ לצרכן:

מספר ימים לפני ההשקה העולמית, הזדמן לי להתנסות למשך פרק זמן קצר בשלושת הדגמים החדשים. מבחינה חיצונית לא ניתן לראות הבדלים משמעותיים מדי לעומת הדור הקודם, וכעת גם בין הדגם הבסיסי - לדגם הפלוס. עם זאת, ישנו שינוי חיצוני אחד - מסגרת המצלמה הוסרה לראשונה מגב המכשירים. 

הדבר הבא שעמד למבחן הוא מערך הצילום של המכשירים - כאשר דגם האולטרה הפיק תמונות מרהיבות - ודי בצדק, זאת לנוכח מערך הצילום המרשים שלו, שקיבל שדרוג. בין היתר, והצלחתי לראות פרטים קטנים מאוד בתמונת הנוף שצולמה. גם המצלמה הקדמית הציגה תוצאות מוצלחות למדי, אם כי לא הזדמן לי לבדוק אותה בתנאים מורכבים מדי.

עם זאת, במידה ואתם משתמשים ב-S22 ואפילו ב-S21 - ייתכן שהייתי שוקלת להמתין לפני הרכישה של הדגם הבא, כי מי יודע, אולי בשנה הבאה יהיו השינויים הבאמת משמעותיים.