חברת מיקרוסופט הודיעה היום (רביעי) כי תוסיף בינה מלאכותית למנוע החיפוש שלה בדפדפן האינטרנט Edge ובכך תנסה להתחרות בפיתוח של גוגל. בצעד זה, החברה סימנה את שאיפתה להשתלט מחדש על שוק מנועי החיפוש האינטרנטיים.

המקצוע שלכם בסכנה? 5 סוגי עובדים שיוחלפו בבינה מלאכותית תוך 3 שנים
"מאוחר מדי": מומחים הזהירו - בינה מלאכותית יכולה להשמיד את האנושות

יצרנית מערכת ההפעלה Windows השקיה מיליארדי דולרים בפיתוח הבינה המלאכותית, ומפיקה צ'אט בוט אינטליגנטי לצד תוצאות החיפוש של אתר מנוע החיפוש Bing, ומציגה בינה מלאכותית שיכולה לסכם דפי אינטרנט, לבדוק במקורות שונים ואפילו לחבר מיילים ולתרגם אותם עבור צרכנים ברחבי העולם. מיקרוסופט צופה שכל נקודת אחוז מהנתח שהיא תזכה יכניס עוד שני מיליארד דולר בהכנסות מפרסום בחיפוש.

"הטכנולוגיה הזו הולכת לשנות כמעט הכל", אמרה מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה. עד כה, חלקה של החברה במנועי החיפוש עומד על כעשירית מהשוק.

כזכור, גוגל חשפה השבוע את המתחרה שלה ל-ChatGPT. מדובר בצ'אטבוט המופעל על ידי מודול הבינה המלאכותית LaMDA, ובהודעת החברה נכתב: "אנחנו לוקחים צעד נוסף קדימה ומאפשרים לבודקים מהימנים להתנסות בו, לפני שיהיה זמין לציבור בשבועות הקרובים". הכלי החדש משלב מידע ממספר מקורות נרחבים מהרשת בזמן אמת כדי לספק תשובות עדכניות, זאת בניגוד ל-ChatGPT, המעודכן עד לסוף שנת 2021.