ארגוני זכויות לבעלי חיים בארה"ב פנו למשרד התחבורה במדינה בדרישה לחקור את חברת Neuralink בבעלותו של היזם והמיליארדר אלון מאסק, בגין "הפרת החוק הפדרלי להובלת חומרים מסוכנים". זאת, לאחר שכבר האשימו את החברה בהובלת מכשירים "מזוהמים" שהוסרו ממוחות של קופים, אך לא הצליחה לטפל באותם מכשירים באופן בטוח.

אחד הפעילים בארגונים מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי החברה של מאסק "מהווה סיכון רציני ומתמשך לבריאות הציבור, על ידי טיפול לא נכון בשתלים שהוסרו מקופים. ייתכן שהשתלים היו מזוהמים בסטפילוקוקוס, שעמיד לאנטיביוטיקה. נראה שעומדי החברה ארזו והובילו את החומרים המזוהמים בצורה לא בטוחה, אולי משום שלעובדים לא הייתה הדרכת בטיחות נדרשת".

בתוך כך, דובר משרד התחבורה האמריקאי מסר כי "אנו לוקחים את ההאשמות בכובד ראש. אנו עורכים חקירה כדי להבטיח שהחברה עמדה במלוא התקנות הפדרליות ושומרת על העובדים והציבור מפני מזהמים שעלולים להיות מסוכנים".

החברה של מאסק שואפת לפתח מכשיר המסוגל לשלוח במחשב בעזרת שבב מומחי. עם זאת, החברה כבר עמדה בפני חקירה פדרלית בעקבות האשמות קודמות על התעללות בבעלי חיים וניסויים המובילים למוות מיותר. המכתב נשלח על ידי ועדת הרופאים לרפואה אחראית (PCRM), ארגון ללא מטרות רווח הדוגל בהתנגדות לשימוש בבעלי חיים במחקר הרפואי.