מגיבים למתקפה: לאחר מתקפת הסייבר שבוצעה אתמול ע"י קבוצת האקרים על שרתי הטכניון בחיפה, פרופ' אורי סיון, נשיא המוסד הגיב היום (שני) לאירועים. "הטכניון נתון במתקפת סייבר מאתגרת. מדובר באירוע מורכב והחזרה לשגרה מלאה תארך זמן", מסר.

"ציר איראני": מלחמת הצללים הובילה למתקפת הסייבר על שרתי הטכניון?

עוד הוסיף כי "המאמצים של כל הגורמים המקצועיים, בהובלת צוותי המחשוב מהטכניון ובשיתוף מערך הסייבר הלאומי, לבלום את המתקפה, לחקור את מקורה ולהחזיר את המערכות לפעילות מהר ככל שניתן נמשכים סביב השעון. סביבת המחשוב הטכניונית חוזרת בהדרגה לפעילות, כולל מערכות אופיס 365, זום ופנאופטו. נמשיך ונעדכן ככל שמערכות נוספות יחזרו לפעול".

הוא ציין כי הבחינות אשר היו אמורות להיערך היום ומחר נדחו למועד מאוחר יותר. פרופ' סיון פירט בנוגע להתמודדות המוסד עם המצב: "לעת עתה אין בידינו צפי מדויק לחזרת מערכת "מודל" לתפעול מלא ולכן ביקשנו, יחד עם הדיקנים, מסגלי ההוראה להנגיש את חומרי הלימוד לסטודנטים באמצעים חלופיים. אנו בטוחים שידעו לתת את המענה הנכון והמותאם לכל קורס באופן שיאפשר לסטודנטים להתכונן לבחינה בצורה מיטבית ולהצליח. אנו פועלים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם אס"ט וקשובים לצרכי הסטודנטים העולים מהשטח".

רפאל פרנקו, לשעבר ראש מערך הסייבר הלאומי ומייסד ומנכ"ל 'קוד בלו' לניהול משברי סייבר, שוחח אתמול עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103 FM, וטען כי ישנה מעורבות איראנית במתקפה על המוסד החיפאי: "להערכתי, בגסות, יש ציר איראני שעומד מאחורי זה. לכן, אני רוצה להיזהר ולא להתרגש מזה. יש פה ניסיון להבעיר את השטח בעזרת מוטיבציה פוליטית. אני כן חושב שבשעות הקרובות האירוע יטופל".