למעט בחודשי הקיץ החמים או לאחר ביקור בחדר כושר, פעמים רבות שבקבוק המים שאני מקפידה לקחת איתי חוזר הביתה כשהוא מלא כמעט לחלוטין, ואני חוזרת עם כאב ראש וסחרחורות כי לא שתיתי מספיק מים. זאת הסיבה ששמחתי מאוד לקבל לסקירה את הבקבוק החכם Water.io, שעושה שימוש בפטנט ייחודי של חברת אימפקס (Impacx) הישראלית.

הדבר המהפכני בבקבוק הוא החיישן החכם המסתתר בפקק ומודד את גובה המים בכל רגע נתון, כך שהוא הופך לחלק משמעותי בהרגלי השתייה שלנו.

הבקבוק מתחבר לטלפון הנייד באמצעות אפליקציה ייעודית, אשר זמינה בעברית וכוללת מספר פיצ'רים - בהם הצגת יעד השתייה היומי שלך על בסיס פרמטרים שונים דוגמת גיל, גובה, משקל ומצב רפואי. לצד נתונים הללו, ניתן לציין אם ביצעת פעילות גופנית כלשהי ואם שתית מים בנוסף לשימוש בבקבוק.

בנוסף ניתן גם לקבל תזכורות באמצעות התראה בטלפון הנייד - אם כי בניגוד לבקבוק, שמתריע כאשר עברה חצי שעה מהפעם האחרונה ששתית מים - האפליקציה אינה מסונכרנת עם תדירות השתייה המדויקת, כך שההתראות שלה לא בהכרח יחפפו לאלה של הבקבוק. לצד התזכורות האפליקציה גם נותנת "מדליות" עבור הישגים שונים, בהם עמידה ביעדי השתייה ובפעילות גופנית.

חיבור הבקבוק לטלפון היה מהיר ויעיל, והצלחתי להגדיר באפליקציה את תדירות התזכורת שלי, לצד הגדרת תדירות וצבע התזכורת. בהתחלה היה לי די מוזר להשתמש בבקבוק, בשום שלב לא חשבתי שגם המוצר היומיומי הזה יהיה חכם ו"ישגע" אותי לשתות מספיק. לרגעים מסוימים, התזכורת שלו די עיצבנה אותי - ואפילו הבהילה מעט, כששקעתי לעומק במשימה שבה התעסקתי.

אבל בתכלס - אחרי קרוב לחודש של שימוש, אני יכולה להגיד שבוודאות חל שינוי בהרגלי צריכת המים שלי, ואני מצליחה להגיע קרוב מאוד לכמות המומלצת עבורי, וכאבי הראש שליוו את הימים שבהם שכחתי לשתות נעלמו לחלוטין.

מחיר הבקבוק 299 שקל. הוא זמין לרכישה באתר החברה וברשת חנויות איידיגיטל.