התחדשתם עם השנים בסמאטרפון חדש, והישן עוד שוכב במגירה? רשת מחסני חשמל משנה את כללי המשחק בטרייד אין על סמארטפונים, והודיעה הבוקר (ראשון) כי לקוחות הרשת יוכלו להחזיר מספר בלתי מוגבל של סמארטפונים תקינים או תקולים מבית אפל וסמסונג ולקבל זיכוי לרכישת סמארטפון חדש. 

האפשרות היחידה שהוצעה לצרכנים עד כה לגבי הסמארטפונים הישנים הייתה להגיע לרשתות או לספקיות הסלולר ולבצע עסקת טרייד אין, במהלכה יכלו להחזיר טלפון אחד כשהוא במצב תקין ולקבל כנגדו זיכוי של עד 3,000-3,500 שקל לרכישת טלפון חדש. כעת, המהלך של רשת מחסני חשמל מאפשרת לראשונה ללקוחותיה לבצע עסקת טרייד אין על כל כמות של סמארטפונים מבית סמסונג ואפל שנמצאים ברשותם, מכל דגם ובכל מצב, ולקבל תמורתם זיכוי כספי מלא לרכישת סמארטפון חדש.

עזקת הטרייד אין ברשת מחסני חשמל (צילום: לירון כהן)
עזקת הטרייד אין ברשת מחסני חשמל (צילום: לירון כהן)

אז איך זה יעבוד? עם הגעת הלקוח לאחד מסניפי הרשת הוא ייפגש עם נציג שירות ייעודי שיבחן את המכשיר על פי דף הנחיות מסודר, ויקבע האם הוא במצב תקין (ללא שברים/קילופים/סדקים, ניתן להוציא ולקבל שיחות וכו') או שהוא במצב לא תקין (המסך לא נדלק, גב המכשיר שבור). במקביל, מחסני חשמל ייצרה, בשיתוף עם חברת אנרדן, מחירון טרייד אין אחיד שכולל עשרות דגמים של טלפונים מבית אפל וסמסונג החל מהאייפון 6 וגלקסי A30 וכלה באייפון 13 Promax וגלקסי S22 ULTRA.

לאחר שנציג השרות קבע את סטטוס המכשיר, הוא יגיש ללקוח הצעת מחיר, בהתאם  למחירון, בין אם זה על מכשיר בודד או על עשרה מכשירים שונים, והלקוח יכול כאמור להמיר את הסכום לזיכוי בעת רכישת סמארטפון חדש של אפל או של סמסונג.

סמארטפון (צילום: אינגאימג)
סמארטפון (צילום: אינגאימג)

לירון כץ, סמנכ"ל פיתוח עסקי מחסני חשמל, אמר: "בסקר שביצענו בקרב לקוחות הרשת נמצא כי כ-20% מהלקוחות שלנו נוהגים להחליף את הטלפון שלהם אחת לשנה, 30% מחליפים בממוצע בכל שנתיים ו-50% בכל שלוש שנים ומעלה. עוד מצאנו כי 85% מלקוחות אפל וסמסונג מאפסנים בביתם יותר מארבעה סמארטפונים של המותג במצב תקין או תקול ולא עושים בהם כל שימוש. הנתון הזה גרם לנו להבין שקיים איזשהו כשל שוק בתחום הטרייד אין".

עוד ציין כץ כי "לאחר עבודת מטה שביצענו אל מול מה שקורה בעולם, חברנו לחברת טרייד בינלאומית ובשיתוף עמה פיתחנו פתרון שהוא בבחינת Win-Win לכל הצדדים. הלקוחות ייהנו מהנחה ברכישת סמארטפון חדש, הרשת מממשת את ההבטחה שלה לצרכנים להיות אטרקטיבית במחיר וכמובן הסביבה, שכן במקום לזרוק לפח טלפונים ישנים ומזהמים הם מועברים לחברה בינלאומית, שמחדשת אותם ומחזירה אותם בחזרה לשוק דרך שחקני אונליין".