מגיבים לסערה: הטכניון הגיב הבוקר (חמישי) להודעה שפרסמו אמש ההאקרים שפרצו לשרתי המוסד והציעו מידע רב למכירה. "בימים האחרונים מתמודד הטכניון עם מתקפת סייבר רחבה ומורכבת בהובלת קבוצת תוקפים המזוהה עם איראן. הבחירה בנו כיעד לא היתה מקרית, ותכליתה היתה לפגוע בסמל לאומי", נכתב בהודעת המוסד.

"בשעות האחרונות פרסמו התוקפים שיש בידיהם מידע אשר לטענתם נגנב מהטכניון. להערכת גורמי המקצוע ובניגוד לפרסומי התוקפים, אין מדובר בארוע כופרה, הן בשל הזהות המדינית של התוקפים והן בשל אופי המתקפה ומטרתה. מדובר באירוע תודעה והרס", הדגישו, "אנו נמצאים בעיצומו של הארוע ומנהלים אותו באופן זהיר וברגישות הנדרשת, בשיתוף עם גורמים מקצועיים ובתיאום עם מערך הסייבר הלאומי והרשויות הרלבנטיות. במקביל להתמודדות עם השלכות המתקפה, אנו חוזרים בהדרגה לשגרת פעילות בטוחה".

כזכור, קבוצת ההאקרים "dark bit" שביצעה את מתקפת הסייבר על הטכניון הודיעה כי הטכניון סירב לדרישת התשלום שהציבה בסך שישה מיליון שקלים ועל כן הם מציעים למכירה "חלק גדול" מהמידע שהשיגו. 

לפי ההודעה שפרסמה הקבוצה בחשבון הטלגרם שלה, עלותו של כלל המידע שנמצא ברשותם הוא 104 ביטקוין - כ-8.9 מיליון שקלים, וניתן גם לרכוש תיקיות בודדות המכילות מידע של מחלקות שונות. בהמשך ציינו כי יש ברשותם מידע נוסף שלא מוצע כעת למכירה. "העתיד וגורל הארץ הזאת חשוב יותר מהכל ומכל דבר", כתבו. בהודעה שפירטה את התיקיות השונות שניתן לרכוש כתבו ההאקרים: "לרוע המזל, הטכניון החליט להתעלם מעצותינו החומלות ולרצות להקשיב ליועצים המטופשים של הממשלה הגזענית. זה בסדר אם הם לא רוצים להיות מקצוענים. אז שמנו חלק מנתוני הטכניון למכירה".

עוד נכתב כי "המחיר של סך הכל בתפזורת הוא 104 BTC אם מישהו קונה הכל בבת אחת. כמובן, ניתן לקנות את הנתונים בנפרד בהתבסס על הצרכים שלך לפקולטות ולמחלקות". הקבוצה ציינה עוד כי "החלק הארי הזה הוא לא כל נתוני הטכניון. יש עוד כמה תת-דומיינים שמוכנים למכירה אם הם לא יפסיקו להפעיל לחץ על הקולגות שלנו". הוא הוסיפו: "קחו את זה ברצינות. עתידנו וגורלה של הארץ הזו חשובים יותר מכל דבר ומכל אחד".