ארגון Start-Up Nation Central המקדם את החדשנות הישראלית בארץ ובעולם - יחד עם משרד התעשייה והמסחר בבחריין (MOIC), המועצה לפיתוח כלכלי של בחריין (EDB), שגרירות בחריין בישראל ושגרירות ישראל בבחריין, הודיעו כי יקיימו את הכנס הראשון העסקי הראשון המשותף לשתי המדינות. 

הכנס "Connect2Innovate" שייערך במנאמה, בירת בחריין, הוא אירוע ראשון מסוגו שיתקיים ב-13-15 במרץ. האירוע יפגיש בין מנהיגים בחרייניים וישראלים מהמגזר הציבורי, תאגידים גדולים וחברות סטארט-אפ וקהילות עסקיות, במטרה להתמקד באתגרים בתחומי הפינטק, לוגיסטיקה ואספקה, מים, אנרגיה ואקלים.  האירוע יכלול גם מסלול מדיניות ייחודי ובו סדנאות בנושא בניית אקו-סיסטם טכנולוגי ופיתוח הון אנושי - אתגרים למולם מתמודדות שתי המדינות ויכולות לשתף בהם ידע ושיטות עבודה מומלצות. 

ארגון Start-Up Nation Central הרכיב משלחת המונה יותר מ-60 ישראלים, כולל בכירי ממשל, מנהלי עסקים, יזמים ומשקיעים שיגיעו לבחריין. במהלך טקס הפתיחה של הוועידה, צפויים להיחתם מספר הסכמים בין גורמים ישראליים ובחרייניים שיסללו את הדרך לעלייה בפעילויות B2B ו-G2G - במיוחד בתחומי הפינטק, הייצור, הלוגיסטיקה, המים, האנרגיה והאקלים. בימים השני והשלישי של הכנס יתקיימו סדנאות מקצועיות, הרצאות, פאנלים עסקיים ודיונים בשולחנות עגולים סביב מסלולי עסקים ומדיניות.

שר התעשייה והמסחר הבחרייני, עבדאללה בן עדאל פרחו אישר כי הוועידה תפגיש דוברים בעלי חזון מהמגזרים העסקיים בארצו ובישראל, כדי לחקור את ההזדמנויות והאתגרים בתחומי החדשנות והטכנולוגיה. לדבריו, "האירוע הזה הינו הזדמנות ייחודית לבחריין וגם לישראל להתכנס ולחלוק את תהליכי העבודה העסקיים ואת השיטות המומלצות שלהן, תוך שהן פועלות לפיתוח פתרונות חדשניים שיניעו התקדמות וצמיחה בתעשייה. הפוטנציאל לשיתוף פעולה בין האומות שלנו הוא עצום, והכנס הזה ישמש פלטפורמה לרתימת ההון האנושי ולפיתוח טכנולוגיות חדשות, מודלים עסקיים והזדמנויות כלכליות", הוסיף השר.

איתן נאה, שגריר ישראל לבחריין, אמר כי "הכנס משקף את בחירתן המשותפת של ישראל ושל ממלכת בחריין לצעוד קדימה למימוש החזון של הסכמי אברהם וההזדמנויות שהם מציעים לכולנו תוך שאיפה למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם. הפיכת ההסכמים מחזון למציאות מקדמת את היחסים בין שתי מדינותינו, תוך שאנו רותמים את הערכים המוספים של המדינות - ההון האנושי שלנו, השאיפה ההדדית לשלום, ביטחון ושגשוג באמצעות חדשנות, שיתוף פעולה כלכלי וקידמה. הכנס יאפשר לקהילות העסקיות שלנו לבחון דרכים לשתף פעולה קדימה וביחד, תוך יצירת מודל לפיו יחסי ידידות הדוקים בתוספת שיתוף פעולה בחדשנות שווים יחד הזדמנויות לצמיחה ושגשוג. אנו מזמינים אחרים להצטרף אלינו למסע הזה. תנו לנו לחדש! אני מאחל לכולנו הצלחה בעשייה הזו". 

מנכ"ל Start-Up Nation Central, אבי חסון, סיכם: "במהלך שני העשורים האחרונים התגלתה בחריין כשחקן חשוב על הבמה הבינלאומית, עם כלכלה צומחת המציעה הזדמנויות השקעה מרגשות. חדשנות וטכנולוגיה הן מרכיבים חיוניים בשותפות זו שביכולתם לסייע ב'תרגום' ההסכמים לסחר דו-צדדי מעשי שיכול לחולל מהפכה באזור כולו, בעצם העובדה שהוא מיישר קו ליעדי פיתוח חדשים".