במהלך הכנס השנתי 3DX WORLD, שנערך לאחרונה בנאשוויל שבארה"ב, הוצגו עשרות פיתוחים חדשניים השואפים לשפר את העולם בתחומי הבריאות, התעשייה, החלל ועוד. אחד המיזמים המרשימים שעליו עובדת חברת Dassault Systemes הוא "הלב החי". "המטרה היא בעצם ליצור גרסה דיגיטלית של הלב, עם כל נבכי האנטומיה, התפקוד, הפיזיולוגיה והקישוריות של מערכות החשמל וכו'.

ממש לשחזר את השסתומים וכלי הדם, ולהשתמש בו כפלטפורמה כדי להבין גם איך הלב עובד", הסביר ד"ר דוד האגנסון מבית החולים לילדים בבוסטון. במהלך הכנס הסבירו בחברה כי בימים אלה הם עובדים גם על פיתוח של איברים נוספים, כמו "המוח החי" ו"הריאה החיה". המטרה, לדבריהם, היא לשפר את הרפואה, את הטיפול ואת פיתוח התרופות באמצעות הטכנולוגיה. למעשה, הרעיון הוא ליצור בסופו של דבר מעין "תאום וירטואלי" של הגוף האנושי.

עוד הסביר ד"ר האגנסון כי ביכולתם לדמות את הלב הספציפי של המטופל, ובכך "אנחנו יכולים למעשה לבדוק כמה אפשרויות פעולה שונות, ולאחר מכן להשתמש בסימולציות. אנו יכולים להעריך את האפשרויות הכירורגיות השונות, ואז באמת לראות איזו פעולה תהיה הטובה ביותר וזה ממש שינוי".

עד עתה נרתמו למשימה מעל 100 גופים מתחומי המחקר, התעשיות, מתחום הרפואי והרגולציה. יחד עם דאסו סיסטמס הם עזרו לפתח את סימולציית התלת־ממד הראשונה של לב אנושי פועם באמצעות פתרון התוכנה SMULIA. בכנס הסבירו בכירי החברה כיצד צפויים הפיתוחים החדשניים לסייע בתיקון פגמים חמורים בלב של תינוקות. עוד הם הדגישו כי בזכות "התאום הווירטואלי" יוכלו הרופאים להיעזר בטכנולוגיה במסגרת ביצוע ניתוחים מורכבים במחשב לפני ביצועם במציאות.