האימוג'ים הפכו לחלק בלתי נפרד משפת הכתיבה בפלטפורמות התקשורת הטכנולוגיות של ימינו, ממסרונים והודעות וואטסאפ ועד מיילים ורשתות חברתיות.

מחקר חדש ביפן בחן לאחרונה כיצד אנשים משתמשים באימוג'ים כדי להביע רגשות או להסתיר אותם. המחקר כלל 1,239 מתנדבים - 1,211 נשים ו־78 גברים בגילים 12 עד 29 - כולם משתמשים של סימג'י, מקלדת האימוג'י הנפוצה ביפן. עורכת המחקר מויו ליו, מומחית להתנהגות רגשית מאוניברסיטת טוקיו, הסבירה כי יש רוב מובהק של נשים בקרב המתנדבים מאחר שהן המשתמשות העיקריות של סימג'י.

במסגרת המחקר המשתתפים קיבלו מסרים בהקשרים חברתיים שונים דרך צ'טים באינטרנט והתבקשו להשיב באמצעות אימוג'ים, כפי שהיו מגיבים להתקשרויות בחיי היומיום שלהם, ובנוסף הם דיווחו על עוצמת הרגשות שלהם.

הממצאים, שפורסמו בכתב העת Frontiers in Psychology, הראו כי המשתמשים בחרו להביע יותר רגשות עם אימוג'ים בהקשרים פרטיים וחיוביים, ובשיחות עם אנשים קרובים לעומת שיחות עם אנשים בעלי מעמד גבוה.

עוד עלה מהממצאים כי אימוג'ים שמחים נועדו לעתים קרובות להסתיר רגשות שליליים וכדי להפוך את המסרים לבעלי אופי חיובי יותר, בעוד שהשימוש באימוג'ים עצובים הוגבל למצבים שבהם המשתמש חש רגשות שליליים באופן מובהק.

המחקר גם מצא קשר בין שימוש באימוג'ים כדי להביע רגשות לבין תחושה סובייקטיבית של רווחה, בעוד שלניהול רגשות באמצעות אימוג'י היה קשר חלש לתסמינים של דיכאון.

"ככל שיצירת קשרים חברתיים באופן מקוון הופכת לנפוצה יותר ויותר, אנשים התרגלו לייפות את הביטויים שלהם ולבחון עד כמה התקשורת שלהם נאותה", הסבירה ליו. "עם זאת, גיליתי שזה עלול להוביל אותנו לאיבוד קשר עם הרגשות האותנטיים שלנו".

היא הוסיפה כי "במילים אחרות, אנשים עלולים להמעיט בעוצמת הביטויים שלהם כשהם חושפים תחושות שליליות ומשתמשים באימוג'ים מחייכים במקום לקשט את ההבעות שלהם".