שוק שואבי האבק הרובוטיים הולך ומתרחב בשנים האחרונות, ואני חייב להגיד שניתן למצוא כמה דגמים במחירים נוחים שעושים את העבודה בצורה מצוינת, אבל קשה להגיד את אותו הדבר כשמדובר בשוק הרובוטים השואבים, שמבטיחים לכם גם לשטוף את הבית.

לכן מאוד הופתעתי בזמן הסקירה של ה־Dreame L10s Ultra, רובוט שואב־שוטף חדשני מבית Cristalino Group, לגלות שהוא עושה דבר מדהים - הוא באמת שוטף.

האולטרה הוא הדור הבא בעולם השואבים הרובוטיים המקרצפים, והוא מגיע עם קונסטרוקציה מכובדת, המאפשרת לו להשלים את המשימה. אתם מקבלים את הרובוט כמובן, ולצדו מתקן העגינה, שבתוכו יש מכל מים נקיים, מים מלוכלכים ותא אחסון ללכלוך. הגאונות שבדבר היא שהרובוט מקבל ומעביר את המים למכלים, ומרוקן את עצמו לתוך המכל, כך שכל מה שאתם צריכים לעשות זה לפנות את המכלים ולהחליף את המים, פשוט ומאוד קל לתפעול.

הרובוט שואב בצורה עוצמתית, הוא ממפה את הבית בצורה מאוד יעילה (גם בתלת ממד), נגיש באפליקציה ומשתמש ב־AI כדי לתכנן נתיבים חכמים ובאמת להגיע לכל פינה. הוא עושה שימוש במצלמת RGB עם תאורה מובנית, הלומדת את המבנה התלת־ממדי של הבית, מתאימה את אסטרטגיית הניקוי ומייצרת באופן אוטומטי נתיבים בהתאם לסוג המכשול וסוג הקרצוף בחללים השונים.

המברשות שלו מקרצפות את הרצפה, בניגוד לשואבים שוטפים אחרים העוסקים רק בניגוב. הרובוט הזה ממש מנקה לכם כתמים מהרצפה ולא רק עושה פס רטוב למראית עין. בנוסף, הוא מאפשר "מצב חיות מחמד" ובו ידע להימנע ולא להפריע להם בבית. לצערו שני החתולים שלי כבר קלעו אותו בפינה, כוחותינו חזרו בשלום. בנוסף, באמצעות האפליקציה אפשר לכוון את שגרת הניקוי, ליצור קירות וירטואליים, להגדיר אזורים לניקוי ועוד. מחיר מומלץ לצרכן 5,490 שקל.