משפט הפתיחה, המילים הראשונות שפותחות הודעת טקסט, מייל או מסמך, הן דבר בעל משמעות רבה - ופעמים רבות הן "תוקעות" את המשתמשים שלא גוגל הודיעה על מספר פיצ'רים חדשים חדשים, ומבוססי בינה מלאכותית (AI) גנרטיבית בשירותי החברה, אשר יסייעו להתמודד עם ה"מעצור" המעצבן, וסייעו בכתיבה השוטפת.

Google ציינו כי הבינה המלאכותית, שתשולב בג'ימייל, בגוגל דוקס ובשירותים נוספים ב-Google Workspace, תהפוך את השימוש לקלה יותר. בין היתר, בעת הקלדת נושא מסוים - תיווצר באופן מיידי טיוטה, וניתן יהיה להמשיך לכתוב, לערוך ולחדד את המסמך, וגם לקבל הצעות נוספות

הפיצ'ר החדש. צילום: גוגל
הפיצ'ר החדש. צילום: גוגל

פיצ'ר נוסף יציע למשתמשים פתרון שיסייע במציאת הטון וסגנון הכתיבה הנכונים. לצד זה, בגוגל הוסיפו יכולות בינה מלאכותית שמסייעות לשכתב את הטקסט ולהפוך אותו למלוטש יותר. 

עדכון נוסף כולל את האפשרות "אני מרגיש בר מזל" (בדומה לכפתור הזמין בחיפוש בגוגל), אשר תאפשר לבינה המלאכותית לכתוב טקס בקול חדש ושובב למדי.

החברה פרסמה סרטון המציג את המערכת כשהיא כותבת את הטקסט:

יוהנה ווליך רייט, סגנית נשיא בגוגל, ציינה: "לכולנו קשה להתמודד עם דפים ריקים. זאת הסיבה שאנחנו מטמיעים בינה מלאכותית גנרטיבית ב-Docs וב-Gmail כדי לעזור לאנשים להתחיל לכתוב. בין אם אתה איש משאבי אנוש עסוק שצריך ליצור תיאורי תפקיד מותאמים אישית או שאתם הורים שמנסחים את ההזמנה למסיבת יום ההולדת של הילד בקונספט של פיראטים, Workspace חוסך את הזמן והמאמץ של כתיבת הגרסה הראשונה. כל שעליכם לעשות הוא להקליד נושא שאתם רוצה לכתוב עליו, ותיווצר עבורכם טיוטה באופן מיידי. יחד עם שותף הבינה המלאכותית שלכם, תוכלו להמשיך לחדד ולערוך את המסמך וגם לקבל הצעות נוספות לפי הצורך".

עם זאת, בגוגל הודו כי הבינה המלאכותית לא יכולה להחליף את בני האנוש - לפחות לא בינתיים. "כשהתנסינו בעצמנו עם בינה מלאכותית גנרטיבית, דבר אחד היה ברור: AI אינו תחליף לכושר ההמצאה, היצירתיות והחכמה של אנשים אמיתיים. לפעמים הבינה המלאכותית שוגה בדברים, לפעמים היא משמחת אותנו במשהו מופרך ולעתים קרובות היא דורשת הדרכה", ציינו בחברה.

עוד נכתב: "בהתחשב בכל אלו, אנחנו מעצבים את המוצרים שלנו בהתאם לעקרונות ה- AI של גוגל ששומרים על המשתמש בשליטה, ומאפשרים לבינה מלאכותית להציע הצעות שאפשר לקבל, לערוך ולשנות. אנחנו גם נספק בקרות ניהול מתכווננות, כך שאנשי ה-IT יוכל להגדיר את המדיניות הנכונה עבור הארגון שלהם".