מעבר למיליון מנויים ביוטיוב הוא אבן דרך עצומה, ובמונחים פרקטיים, זה אומר לעתים קרובות שיוצר יכול להתפרנס במשרה מלאה מהפלטפורמה.

יוצרי יוטיוב מרוויחים כסף במספר דרכים, אבל התשלום עבור הפרסומות שמתנגנות בסרטונים שהם מפרסמים, מהווה בדרך כלל נתח גדול מההכנסה שלהם. היוטיובר הפיננסי נייט אובריאן הרוויח יותר מ-400,000 דולר בשנה כשהיו לו כמיליון מנויים. היוטיובר שיתף שהוא מרוויח בין 14,600 ל-54,600 דולר לחודש.

יוטיוברית אחרת, יוצרת הלייף סטייל טיפאני מא, הרוויחה עד 11,500 דולר בחודש מפרסומות בסרטונים שלה. אבל בעוד שתוכן סגנון החיים של מא מכניס פחות כסף, היא שיכללה אסטרטגיה למקסום התשלום. "כדי באמת לייעל את הקהל שלך, אני חושב שיוטיוברים בהחלט צריכים לשים שלוש עד ארבע מודעות בסרטון", אמר מא.

 כדי להתחיל להרוויח כסף ישירות מיוטיוב, ליוצרים חייבים להיות לפחות 1,000 מנויים ו-4,000 שעות צפייה בשנה. ברגע שהם מגיעים לסף הזה, הם יכולים להגיש בקשה לתוכנית השותפים של YouTube, המאפשרת להם להתחיל לייצר רווחים מהערוצים שלהם באמצעות מודעות, מנויים וחברות לערוצים.

על כל 1,000 צפיות במודעה, מפרסמים משלמים שיעור מסוים ליוטיוב. YouTube לוקח 45% מההכנסות, והיוצר מקבל את השאר.

שני מדדי מפתח להרוויח כסף ב-YouTube הם שיעור המחיר לאלף הופעות, או כמות הכסף שמפרסמים משלמים ליוטיוב לכל 1,000 צפיות במודעה. נושאים מסוימים, כמו מימון אישי ועסקים, יכולים להגביר את שיעור המודעות של יוצר על ידי משיכת מפרסמים משתלמים.

הכסף שנעשה ישירות מיוטיוב הוא נדבך מרכזי בהכנסותיהם של יוצרים רבים. הנה שמונה פירוטי רווחים בלעדיים, שבהם יוטיוברים עם מיליון עוקבים או יותר חולקים בדיוק כמה הם מרוויחים מהפלטפורמה:

ל-Nate O'Brien יש 1.1 מיליון מנויים וסרטוני סרטים על פיננסים אישיים
למרינה מוגילקו יש 1.3 מיליון מנויים וסרטוני וידאו הקשורים לעסקים
למייקל גרות' יש 1.5 מיליון מנויים וסרטוני וידאו הקשורים לפוקימון
ל-Shelby Church יש 1.6 מיליון מנויים וסרטוני טכנולוגיה וסגנון חיים של סרטים
לאנדריי ג'יק יש 1.7 מיליון מנויים וסרטוני סרטים על פיננסים אישיים
לטיפאני מא יש 1.8 מיליון מנויים וסרטוני סגנון חיים של סרטים
לעלי עבדאל יש 3.6 מיליון מנויים והוא יוצר תוכן פרודוקטיבי ויזמות
ל-Nuseir Yasin יש 9 מיליון מנויים והוא עושה סרטונים חינוכיים וקליליים