חברת הסטרטאפ אוליב דיאגנוסטיקס (Olive Diagnostics) נבחרה להשתתף בתוכנית סטרטאפים יוקרתית של גוגל. אוליב דיאגנוסטיקס הצטרפה למחזור של תוכנית הבריאות של האקדמיה המקשרת בין סטרטאפים ישראליים בתחום הבריאות עם מוצרי גוגל, מומחים ושיטות פעולה מוכחות כדי לתמוך בהתאמת המוצר לשוק וליצור קשרים בינם לבין בעלי עניין בשוקי היעד שלהם.

סטרטאפ המכשור הרפואי אוליב דיאגנוסטיקס מירושלים, שממנף טכנולוגיות AI כדי לבצע ניתוח פאסיבי ב-100% של הרכב השתן, נבחר להשתתף בתוכנית של אקדמיית גוגל לסטרטאפים - Google for Startups Growth Academy. התוכנית עוצבה כדי להאיץ את צמיחתם של סטרטאפים מבטיחים תוך שימוש במוצרים ובשירותים של גוגל, גישה לשיטות פעולה מוכחות וקישור לקהילת הסטרטאפים של גוגל הכוללת מומחים בתחום המוצר, יזמים ומשקיעים פוטנציאליים.

אוליב דיאגנוסטיקס פיתחה מכשיר חלוצי בשם Olive KG שהוא ההתקן האופטי הראשון בעולם מבוסס בינה מלאכותית שיכול להיות מותקן על כל אסלה ולבצע ניתוח של ההרכב המולקולרי ואפיון השתן של המטופל. כל זאת, באופן רציף, פאסיבי ב-100% וללא שימוש בידיים. המכשיר מאפשר זיהוי סמנים ביולוגיים בשתן שעשויים להעיד על בעיות רפואיות ומחלות דוגמת כשל לבבי, אבנים בכליות, אי ספיקת כליות, דלקת בדרכי השתן ועוד. החברה קיבלה בשנה שעברה אישור CE של האיחוד האירופי ל-Olive KG ובעקבותיו קיבלה הזמנות ראשונות למוצר מגופים אירופיים.

גיא גולדמן, מנכ''ל אוליב דיאגנוסטיקס (צילום: יחצ)
גיא גולדמן, מנכ''ל אוליב דיאגנוסטיקס (צילום: יחצ)

Olive KG מצויד ביכולות IoMT (Internet of Medical Things) שמאפשרות להתקינו בכל אסלה. הוא מזהה מרכיבים כימיים בשתן בצורה אופטית ומפיק בזמן אמת נתונים אישיים המאובטחים על פי דירקטיבת GDPR הנשלחים לענן ולרופא המטפל.

אוליב דיאגנוסטיקס הצטרפה ב-16 בינואר למחזור של תוכנית הבריאות של האקדמיה שיסתיים בסוף חודש מרץ. התוכנית מקשרת בין סטרטאפים ישראליים בתחום הבריאות עם מוצרי גוגל, מומחים ושיטות פעולה מוכחות כדי לתמוך בהתאמת המוצר לשוק וליצור קשרים בינם לבין בעלי עניין בשוקי היעד שלהם. אוליב וסטרטאפים נבחרים נוספים נהנו מהזדמנות ייחודית לפגוש מנטורים בכירים של חברת אלפאבית מ-Google Health, Fitbit ו-Verily.

Google for Startups Growth מסייעת ליצור קהילות סטרטאפים משגשגות ומגוונות בשלבים מתקדמים ברחבי העולם. כמשתתפת בתוכנית ניתנה לאוליב דיאגנוסטיקס גישה לתובנות בתחומי אסטרטגיית תקשורת מותג, מוצר, פיתוח חוויית משתמש, אופטימיזציה של מודעות גוגל ומפגשים פרטיים עם מומחי הבריאות של גוגל.

יובל פסוב, מנהל Google for Startups בישראל: "הצוות שלנו בישראל גאה לקבל את אוליב דיאגנוסטיקס לתוכנית הבריאות של אקדמיית גוגל יחד עם 8 סטרטאפים פורצי דרך נוספים. המכשיר של אוליב המבוסס על בינה מלאכותית מאפשר זיהוי מוקדם של מגוון מחלות ומאפשר למשתמשים ברחבי העולם למנוע בעיות רפואיות אפילו לפני שהם חושדים שהן קיימות. ההשתתפות של אוליב היא דוגמא מצוינת לתמיכה שלנו בסטרטאפים שפותרים את אתגרי הבריאות הגדולים של העולם באמצעות חדשנות טכנולוגית, גמישות ונחישות. אנו משתוקקים לראות את ההשפעה החיובית שתהיה לאוליב על הבריאות והרווחה של בני אדם ברחבי העולם ונעקוב אחר ההתקדמות שלהם במהלך המחזור".

גיא גולדמן, מנכ"ל Olive Diagnostics: "ההשתתפות בתוכנית היוקרתית היא עדות לעבודה שאוליב עשתה בתחום המכשור הרפואי המקושר (IoMT). אישור CE שקיבלנו מהאיחוד האירופי מתקף את החזון ואת הטכנולוגיה שלנו שמיועדים לשנות את פני הטיפול הרפואי באמצעות מניעה לא פולשנית של מחלות. הבעת האמון של גוגל מעמיקה את המחויבות שלנו לספק פתרונות שיסייעו למטופלים ולספקים של שירותי בריאות לזהות מחלות בשלבים מוקדמים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. אנו מבצעים דמוקרטיזציה של הטיפול הרפואי עבור כולם וההשתלבות בתוכנית הסטרטאפים של גוגל תמריץ את תוכניות הצמיחה שלנו".