בעקבות פיטוריו של שר הביטחון, יואב גלנט, והכרזתו של יו"ר ההסתדרותארנון בן דוד על השבתה כללית של המשק, גם מטה מחאת עובדי ההייטק הודיע על השבתה מלאה.

מדוברות המטה נמסר: "לא נותרה עוד ברירה. למרות הקרע הנורא בעם, עוד לא שמענו את ראש הממשלה מודיע בקולו על עצירה מיידית וגניזה של חוקי ההפיכה המשטרית. על כן, מטה מאבק עובדי ההייטק מודיע על הצטרפות לשביתה הכללית עליה הכריזו המעסיקים וההסתדרות וקורא לעובדים כולם, לצאת כעת ממקומות העבודה ולעלות לירושלים - שם נפגין החל מהשעה 14:00. מוקדי הפגנות נוספים יתווספו ברחבי הארץ בהם חיפה מת"מ, קפלן בת"א ועשרות מוקדים אחרים. לא ניתן לדיקטטורה לעבור".

מחאת עובדי ההייטק בעד ישראל דמוקרטית ובית משפט עצמאי. צילום: יותם רונן

חברות הייטק נוספות הודיעו כי הן מצטרפות לשביתה הכללית, ביניהן מאנדיי וקרן ההון סיכון פיטנגו. ממאנדיי נמסר: "זכות המחאה נמצאת בלב ליבה של דמוקרטיה ויש לה השפעה ברורה וקריטית על עיצוב עתידה של ישראל. למאבק למען הדמוקרטיה הישראלית שותפים רבים כל כך עם אנרגיה יוצאת דופן שנותנת לנו תקווה עצומה להצלחה". פיטנגו הוסיפו: "לעולם לא נסכים להיות מדינה שאיננה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות, ובהסכמה רחבה".

פייסבוק שינתה שם  - מטה Meta  (צילום: רויטרס)
פייסבוק שינתה שם - מטה Meta (צילום: רויטרס)

בחברת Meta ישראל נתנו לעובדים את הבחירה אם לשבות או לא: "אנחנו רוצים לחזור ולחדד את זכותכם לבחור האם להצטרף לשביתות המתקיימות ברחבי המדינה. אנחנו יודעים שאלו ימים מורכבים ומתוחים ואנחנו תומכים בכל עובד ועובדת שיפעלו לפי צו מצפונם".

מריאן כהן, יו"ר איגוד ההייטק הישראלי: "אתמול בלילה נחצה קו אדום נוסף שהוא מבחינתנו הקו האחרון שמפריד בינינו לבין התהום. אנחנו לא נקבל את זה. אם ראש הממשלה לא יעצור, אנחנו נעצור את המהלך. נותרה בנו תקווה קטנה ואחרונה שאולי ראש הממשלה יתעשת.  אנחנו לא מציעים ולא ממליצים, אנחנו דורשים. ראש הממשלה, זו אחריותך! מבחינתנו מדובר לא על דחייה אלא על ביטול מוחלט של הרפורמה המופרכת שהביאה אותנו לסף תהום: כלכלית, חברתית וביטחונית".