חברת אוטוטוקס (Autotalks) הישראלית, משתפת פעולה עם 'פולקסווגן', 'Bosch eBike Systems' ו-'Commsignia', כדי להדגים כיצד טכנולוגיית V2X יכולה למנוע התנגשויות בין מכוניות לאופניים חשמליים.

ההדגמה תתקיים מחר באירוע הסיום של ארגון SECUR, הנערך בפריז. ארגון SECUR פיתח בדיקות לצורך ציון כוכבי בטיחות הניתן על ידי ארגון Euro NCAP.

 ההדגמה תציג צומת שבה היכולת לראות מכונית או אופניים חשמליים הבאים מהצד חסומה, וחציית הצומת עלולה להיות מסוכנת.

באמצעות טכנולוגיית אוטוטוקס ששולבה בפתרון של Bosch eBike Systems ומריצה תוכנה של Commsignia, האופניים החשמליים המצוידים ב-V2X יתקשרו עם רכב של פולקסווגן כדי לספק לו התראה בנוגע לנוכחות האופניים במטרה למנוע התנגשות בצומת בעל הראות החסומה.

דגמי גולף והרכבים החשמליים של פולקסווגן באירופה מצוידים כבר ב-V2X, אך עדיין לא כוללים יכולת לזהות אופניים. חברת Bosch eBike Systems היא אחת היצרניות המובילות של מערכות אופניים חשמליים.

 ההדגמה תעשה שימוש בטכנולוגיית ZooZ החדשנית של אוטוטוקס, מכשיר מתקדם שפותח כדי למנוע תאונות אופניים וקטנועים. המכשיר מותקן על גבי הכידון של כל אופניים והוא מספק לרוכבי האופניים התראות בזמן אמת על מצבים שבהם רכב המצויד ב-V2X מהווה סכנה פוטנציאלית.

כמו כן, המכשיר מספק התראות לכלי רכב ולתשתיות חכמות המצוידים ב-V2X בנוגע לנוכחות של רוכב אופניים, באופן המאפשר לנהגים לנקוט בצעדי זהירות במידה ורוכב האופניים נמצא בסכנה. 

ניידות יומיומית עשויה לכלול מצבים מורכבים דוגמת צומת שבה נהג רכב עשוי לא לראות רוכב אופניים. טכנולוגיית V2X מסייעת לקדם את ההגנה על רוכבי אופניים לשלב הבא ולאפשר להם להיראות ולחוש יותר מוגנים ובטוחים בצמתים.

 "שיתוף הפעולה עם פולקסווגן ו-Bosch eBike Systems במסגרת פרויקט SECUR, מהווה צעד משמעותי בהפיכת העולם לבטוח עוד יותר עבור משתמשי כביש פגיעים. אלה חדשות טובות לרוכבי אופניים, שיוכלו לחוש ביטחון גדול יותר בכביש", אמר און הרן, מייסד ו-CTO של Autotalks.