כאשר המצב בישראל סוער בעקבות החלטות הממשלה האחרונות, רבים שואלים 'מה הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל היה אומר על מצבה של ישראל בימים מורכבים אלו?'.

מרכז פרס לשלום ולחדשנות הציג הבוקר במסגרת סדרת ההרצאות ״שישי עדכני על שם משה טריואקס״ אווטאר של שמעון פרס שנוצר באמצעות טכנולוגיית הבינה המלאכותית של חברת D-ID אשר מסוגלת להנפיש תמונות סטילס באופן ריאליסטי.

בעזרת בינה מלאכותית "שמעון פרס" מגיב למצב הנפיץ בישראל. באדיבות מרכז פרס לשלום ולחדשנות

כמו פרס עצמו, כך האווטאר שלו משתף את הצופים במילים רלוונטיות מתמיד: "ישראל קטנה בשטח אבל יכולה וצריכה להיות גדולה בצדק. צריכה להיות לארץ בה איש אינו רעב ללחם, לארץ בה כל ילדה וילד זוכים לחינוך איכותי מן הגיל הרך לאורך כל החיים. ארץ ששולט בה רוב נבחר והמיעוטים בה, זכויותיהם מלאות ושוות. ארץ שיש בה מקום לדעות שונות אבל אין בה, ואסור שיהיה בה, מקום לאפליה כלשהי: לא דתית, לא לאומית, לא אתנית ולא מגדרית".

"חברה שמכבדת את האנשים שבה, שמתחשבת בגר. שדואגים ליתום ולאלמנה' לזקן ולחולה. ארץ של ערבות הדדית וסובלנות כלפי האחר, ארץ של אפס סלחנות לאלימות, לשחיתות, לבריונות. אני מסתכל מנקודת האפס בה התחלנו עד לנקודת הגובה אליה הגענו. אני חושב בליבי: להיות אופטימי זה כלכך הגיוני ומעשי. נתפלל ביחד למחר של שלום לכל העמים, לכל הצעירים, לעתיד שלפנינו. אני מודה לכולכם מלב אופטימי ואוהב