היזם המולטי-מיליארדר אילון מאסק התראיין היום (רביעי) בספונטניות ל-BBC וסיפר כי הבעלות על טוויטר הייתה "די כואבת" ו"רכבת הרים", וציין כי "ימכור את החברה אם יבוא האדם הנכון".

מאסק, המנהל גם את יצרנית הרכב טסלה וחברת הטילים SpaceX, קנה את טוויטר באוקטובר ב-44 מיליארד דולר (35.4 מיליארד ליש"ט). הראיון מהמטה של ​​החברה בסן פרנסיסקו סיקר את הפיטורים ההמוניים, מידע מוטעה והרגלי העבודה שלו.

בריאיון מאסק הודה שהוא ביצע את ההשתלטות רק כי שופט עמד להכריח אותו לבצע את הרכישה. הוא אישר כי טוויטר תשנה את התווית החדשה שנוספה לחשבון ה-BBC מ"מדיה במימון ממשלתי" כדי לומר שהוא "ממומן באופן ציבורי".

במהלך השיחה מאסק הגן על ניהול החברה. כשנשאל האם הוא מתחרט על רכישת טוויטר, האיש השני בעושר בעולם אמר ש"רמת הכאב הייתה גבוהה מאוד, זו לא הייתה איזושהי מסיבה".

כשדיבר על תקופתו בהנהגת החברה עד כה, מאסק אמר: "זה לא היה משעמם. זו הייתה 'רכבת הרים'". הוא הוסיף והודה כי "זה היה באמת די מלחיץ במהלך החודשים האחרונים", אבל אמר שהוא עדיין מרגיש שרכישת החברה היא הדבר הנכון לעשות. "הדברים הולכים באופן סביר", אמר מאסק ל-BBC, וקבע כי השימוש באתר עלה וכי "האתר עובד".

"עומס העבודה אומר שאני לפעמים ישן במשרד", הוא אמר, והוסיף שיש לו מקום על ספה בספרייה "שאיש לא הולך אליו". הוא גם התייחס לציוציו השנויים במחלוקת ואמר: "האם יריתי לעצמי ברגל עם ציוצים מספר פעמים? כן". "אני חושב שאני לא צריך לצייץ אחרי 3 לפנות בוקר", הוסיף. הוא ציין כי הראיון הוא "הזדמנות טובה לשאול כמה שאלות" ו"לקבל קצת משוב על מה אנחנו צריכים לעשות אחרת".

בדיון על הכספים של טוויטר, מאסק אמר שהחברה כעת "בערך נקודת השוויון", מכיוון שרוב המפרסמים שלה חזרו. הוא גם אמר כי לקצץ את כוח האדם מ-8,000 בזמן שרכש את המשרד לכ-1,500 לא היה קל. הוא הודה שלא פיטר את כולם באופן אישי, ואמר: "אי אפשר לדבר עם כל כך הרבה אנשים פנים אל פנים".

יציאתם של רבים ממהנדסי טוויטר מאז רכש מאסק את החברה עוררה חששות לגבי יציבות הפלטפורמה. הוא הודה בכמה תקלות, כולל הפסקות באתר, אבל טען ש"ההפסקות לא היו בסביבה הרבה מאוד זמן" והאתר כרגע "עובד בסדר".

בראיון - ששודר בשידור חי באמצעות שירות Twitter Spaces - מאסק נשאל על מידע מוטעה ודברי שטנה בפלטפורמה. הוא טען כי יש פחות מידע מוטעה בטוויטר מאז ההשתלטות, וכי מאמציו למחוק בוטים אלקטרוניים - חשבונות אוטומטיים - יקטין חדשות מזויפות. זאת למרות שמומחים מבחוץ רבים לא מסכימים. מחקר אחד - ויש לא מעט אחרים באותו קו - מצא שהעיסוק בחשבונות פופולריים להפצת מידע שגוי עלו לאחר ההשתלטות של מאסק.

מאסק שאל שוב ושוב אם עיתונאים הם פוסקי אמת הוגנים ואמר שיש לו יותר אמון ב"אנשים רגילים". בסוגיית הוי הכחול המאומת של הפלטפורמה, מר מאסק אמר שהן יוסרו מהחשבונות עד סוף השבוע הבא.

מנהל טוויטר לשעבר, ברוס דייזלי - שניהל את העסק באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה במשך שמונה שנים - אמר שהראיון "נתן לנו קצת תובנה על חייו המוזרים של המיליארדר הזה. הוא התוודה היום שהסיבה היחידה שהוא רכש את טוויטר היא בגלל שהוא האמין ששופט יכריח אותו לבצע את העסקה. הוא מעולם לא הודה בזה עד עכשיו, אז זה היה ראיון מאוד גחמני". מר דייזלי גם הציע שהראיון הראה שמר מאסק לא תמיד עקבי במה שהוא אומר.