שיתוף פעולה מפתיע: וואטסאפ ואפליקציות נוספות לשליחת הודעות - בהן סיגנל - פרסמו פנייה משותפת לממשלה הבריטית, בה הפצירו אותם לשקול מחדש חוק חדש אשר מעורר סערה בימים האלה. מדובר כאמור בחוק העוסק בבטיחות בעת הגלישה באינטרנט - מדובר בנושאים חשובים וקריטיים, אך אחת המשמעויות האפשריות שלו היא יצירת מצב בו פרטיות המשתמשים בהן תיפגע.

במסמך הגלוי שפרסמו החברות נכתב כי החוק מאפשר "לפקידים שאינם נבחרים להחליש את רמת הפרטיות של מיליארדי משתמשים ברחבי העולם". עוד ציינו החברות כי "הצעת החוק המדוברת אינה מספקת הגנה מספיקה להצפנה מקצה לקצה של התכנים, ובמידה והנוסח הנוכחי שלה יאושר - הוא עלול להעניק לרשות התקשורת הבריטית את הסמכות לכפות סריקה יזומה של הודעות פרטיות של משתמשים הנשלחים באמצעות האפליקציות - שמציעות הצפנה מקצה לקצה - וכך בעצם לבטל את מטרת ההצפנה המחמירה ולפגוע בפרטיות המשתמשים". 

"מדובר באיום חסר תקדים על הפרטיות, הבטיחות והביטחון של כל האזרחים הבריטים ושל אלו איתם הם מתקשרים ברחבי העולם - תוך עידוד ממשלות עוינות לנסח חוקים דומים", נכתב עוד.

מדובר בגרסה מרוככת מעט של החוק, כאשר בנובמבר האחרון הדרישה לעצור "תוכן חוקי אך מזיק" הוסרה כדי להגן על חופש הביטוי, ובמקום זאת הוחלט על התמקדות רק בתוכן לא חוקי - במיוחד כזה הקשור לבטיחות ילדים.

בממשלה הבריטית ציינו כי הצעת החוק "לא מציגה איסור על הצפנה מקצה לקצה של ההודעות, ולא תדרוש מהשירותים השונים להחליש את רמת ההצפנה שלהם". עם זאת, הם מעוניינים כי רשות התקשורת הבריטית תוכל  לחייב את הפלטפורמות להשתמש בטכנולוגיה מסוימת, או לנסות ולפתוח כזו - שתזהה תוכן של התעללות מינית בילדים.

דובר הממשלה ציין בתגובה: "אנחנו תומכים בהצפנה חזקה אך הדבר לא יכול לבוא במחיר של ביטחון הציבור"