יום הזיכרון תשפ״ג לזכר חללי צה״ל ונפגעי פעולות איבה מתקיים בכל שנה, כאשר סיפור נפילתם וכיצד הקריבו חייהם במערכות ישראל ופעולות הגבורה מסופר רבות באמצעי המדיה השונים. יחד עם זאת, מעט מאד נאמר על חייהם לפני כן, אירועים משמחים וחשובים שהיו לחלק מפסיפס חייהם, את מי השאירו מאחור ומי הם בעצם היו, לפני המדים והדרגות. 

הפרויקט -My LifeCloud Story, מאפשר לראשונה הצצה לסיפור של הנופלים, דרך אירועים משמעותיים שחוו בחייהם הפרטיים ועד ליום נפילתם. מאחורי הפרויקט עומדים משפחות הנופלים וחבריהם, המספרים בדרכם האישית מי היו יקיריהם. הפרויקט יעלה ברשתות החברתיות בסגנון ״סטורי״ על מנת להנגיש את סיפור הנופלים גם לדורות הצעירים יותר, כאשר בסוף כל סטורי יוזמנו הגולשים להיכנס לעמוד הנופל באתר LifeCloud, הבית לחיים שאחרי, להעמיק על סיפורו האישי של כל חלל, להגיב ולשתף או להדליק נר דיגיטלי או להניח פרח בעמוד. 

הסטורי שלהם: מיזם ההנצחה LifeCloud. צילומים: באדיבות המשפחות

ברוך חבורה, אביו של עמית, לוחם דוכיפת, סיפר: ״עמית היה ילד יפה תואר, חכם ורגיש שאהב לטייל בעולם, לחקור ושתף. עמית היה אוהד מושבע של מכבי ת״א שגם הרימו משחק לזכרו. עמית אהב גם לנגן על פסנתר רחמנינוב, למד מדע אצל פרופ׳ עדה יונת והיה מפקד נערץ, אלו רק חלק ממאות סיפורים וחוויות שהפרויקט הזה יכול להראות לכולם כמה אהבו את עמית, וכמה מלאים חייו היו״. עמית חבורה ז״ל נפל בעת מילוי תפקידו במאי 2022. 

מיזם ההנצחה LifeCloud, עמית חבורה ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
מיזם ההנצחה LifeCloud, עמית חבורה ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

גלי שמחה, יזם LifeCloud מסר: ״בשירות הצבאי איבדתי לא מעט חברים, אחים לנשק שהיו כל כך הרבה יותר מחיילי קרב. כשהקמנו את LifeCloud עבור כולם, ברור שבמדינה כמו שלנו אי אפשר שלא לקחת ברגישות וברצינות את חללי צה״ל שהם הבסיס המקרב והמאחד הגדול ביותר של כולנו כאן. אנחנו כבר היום השופר הדיגיטלי להנצחת חללים הגדול בארץ עם מתחמים לעמותות כמו בזלת, עטלף, דובדבן, עוקץ ואגוז ונמשיך לפתוח כמה שיותר פרופילים ועמודים לחיילים ונספר על חייהם, עבור בני המשפחות, החברים וכל מי שירצה להכיר ולקרוא עליהם״.

מיזם ההנצחה LifeCloud, עדי סלימן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
מיזם ההנצחה LifeCloud, עדי סלימן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

יצירת פרופילים, העלאת תמונות, סרטונים וחוויות, אפשרות להזמין חברים לשתף זיכרונות ולהקים קהילה נפרדת מרשתות אחרות, במטרה לזכור את היקרים לנו באופן המכבד ביותר – זו השליחות לשמה הקימו היזמים את LifeCloud. 

המטרה לשמה הוקמה LifeCloud הייתה לא רק לשם ההנצחה, אלא כדי להיות רשת המקשרת בין כל מי שהכיר ורוצה לחלוק חוויות, להתעדכן וליצור שיח. בנוסף, LifeCloud עוצבה ותוכננה לקהל הישראלי, עם אפשרויות התאמה, עריכה וניהול פשוטים ונוחים בעברית מלאה וכמובן – ללא תשלום.