מערך הסייבר הלאומי מסר היום (ראשון) כי הוא נערך לחיזוק ההגנה על הטקסים הלאומיים, זאת על רקע התגברות המתקפות על המשק בידי גורמים זרים בחודש האחרון. ממערך הסייבר נמסר, כי במהלך החודש נבלמו מאות מתקפות סייבר על ישראל. במסגרת ההיערכות הנרחבת, פנה המערך גם אל כלי התקשורת המשדרים את הטקסים כדי למנוע אפשרות של שיבוש השידור.

כלים חזקים מבעבר: עשרות תקיפות סייבר על ישראל - זה הנזק שנגרם
מתקפת הסייבר נמשכת: אתרי חברת חשמל והאוניברסיטה הפתוחה הופלו

כזכור, לפני שבוע התבצעה מתקפת סייבר על ישראל בידי קבוצת ההאקרים "אנונימוס סודן", ופועלת לצד שתי קבוצות האקרים רוסיות, קבוצת תקיפה מלזית, קבוצת תקיפה אינדונזית ומספר קבוצות קטנות נוספות. בחברת צ'קפוינט ציינו כי במהלך אותה מתקפה נרשמו כ-60 תקיפות סייבר, הכוללות הפלת אתרים, השחתה של אתרים עם סיסמאות אנטי ישראליות, דיווחים על פריצות למצלמות, מערכות ניטור מים והשתלטות על מאגרי מידע של כמה אתרים קטנים. 

בין האתרים הגדולים שהותקפו ניתן למצוא את אתר האוניברסיטה הפתוחה, אתר הדואר ואתרי האינטרנט של בנקים בישראל, כאשר לצידם נרשמו מספר מקרים בהם אתרים קטנים יותר אף הושחתו. במערך הסייבר הלאומי הבהירו כי הניסיונות הללו זוהו ונבלמו, והם הסתכמו באתרים השיווקים ואינם קשורים למערכות הפנימיות של הבנקים.