עלייה משמעותית נרשמת במספר מתקפות הסייבר מאז פרוץ המלחמה, כאשר המקור שלהן יכול להיות מגוון למדי (בין היתר: באמצעות טלפון סלולרי, אפליקציות שאינן מאובטחות או באמצעות תיבת הדואר האלקטרוני). המיילים הם דרך קלה ופשוטה לחדירה לארגון או לפגיעה באדם פרטי, ולמתקפות האלה ישנן מספר כיווני פעולה אפשריים - בהם פריצה לחשבונות, קבלת מידע והעברת כספים במרמה. לצד זאת, התוקפים עשויים לנסות ליצור שיח לגיטימי בינם לבין המותקף, על ידי זיוף דומיין או התחזות למשתמשים אחרים, עד אשר תעלה בידם ההזדמנות להוציא את תוכניתם הזדונית לפועל.
מתקפה נוספת ונפוצה למדי היא Smishing Attack - מתקפה באמצעות שליחת הודעות טקסט לטלפונים הניידים שברשותנו. מסרונים אלו יכילו בדרך כלל טקסט אשר יבקש מאיתנו פרטים לצורך שחרור חבילה/פריט דואר, ביצוע תשלום ועוד וכמובן קישור לצורך הכנסת אותם נתונים. חלק מהקישורים הללו עשויים אף לשתול קוד זדוני בטלפון החכם שברשותנו כך שניתן יהיה להשתמש במידע שבתוכו.
תפיסת ה-Security אומרת שאל לנו לשים את כל מבטחנו במעגל אבטחה אחד. לכן, רק אם ניישם תפיסה רב מעגלית / שכבתית נוכל ליצור הגנה יחסית במכשירים הדיגיטליים שלנו. אין סוף לשכבות ההגנה שניתן לייצר אבל הבולטות והמומלצות שבהן יהיו: סנן מיילים, פתרון מודעות לעובדים והדרכות והרצאות לעובדים בהם נדגיש את החשיבות שאסור להשאיר את פרטיהם האישיים באתרים באינטרנט.