קידום אתרים באמצעות תוכן AI

מנוע החיפוש של גוגל – עסק שלא שם, כמעט לא קיים. איך שינה תוכן הבינה המלאכותית את עולם קידום האתרים המקצועי, ומה אתם צריכים לדעת על זה?

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
קידום אתרים באמצעות תוכן AI
קידום אתרים באמצעות תוכן AI | צילום: FREEPIK

הכתבה נכתבה בשיתוף ניר אזולאי - קידום אתרים · שיווק דיגיטלי

כל בעל עסק או חברה עם אתר אינטרנט רוצה שתוצאות החיפוש בגוגל יובילו במהרה אל האתר שלו. באמצעות קידום אתרים מקצועי, שנעשה בצורה יסודית ונכונה, אפשר להפוך רצון זה למציאות. עם הגעת הבשורה של תוכן AI, שנכתב על ידי בינה מלאכותית, נראה שקידום האתרים עבר מהפכה של ממש, אך האם בתוכן זה יש רק יתרונות? בואו נבחן את הנושא לעומק.

תוכנות הבינה המלאכותית השונות מנסות לדמות כאמור את החשיבה האנושית. כתוצאה מכך, כל תוכנה מאפשרת פעולות שבעבר היה נראה שרק המוח האנושי מסוגל לבצע, כמו כתיבת תוכן. תוכן AI הוא בדיוק מה שאתם חושבים לעצמכם: תוכן שנכתב בעזרת בינה מלאכותית. אתם עשויים לקרוא מאמר, כתבה, תסריט או דו-שיח, מבלי לדעת שמאחורי כתיבת התוכן לא עמד אדם, אלא תוכנה שקיבלה בסך הכל כמה הנחיות פשוטות מאדם.

באמצעות תוכנות ייעודיות לכתיבת תוכן, כמו ChatGPT, Scalenut ו-Surfer SEO, יכול כל אדם לתת הוראות והנחיות מסוימות, לפיהן תכתוב התוכנה תוכן כתוב בעזרת מודלי בינה מלאכותית. ככל שההנחיות וההוראות יהיו מדויקות ונכונות, כך הסיכויים שהתוכן הכתוב יהיה תואם לרצון "הכותב".

אל קידום אורגני נכנסה באופן די צפוי הבינה המלאכותית, בצורה של תוכן AI. בעלי אתרים, חברות וארגונים עלולים לחשוב שבמקום לשכור שירותים של מקדם אתרים לצורך קידום האתר וכתיבת מאמרים ותוכן איכותי, הם מסוגלים כביכול ליצור תוכן שכזה בצורה פשוטה בעזרת תוכנות המאפשרות כתיבת תוכן באמצעות בינה מלאכותית. האמנם? בואו נעשה סדר בדברים.

אין ספק שלבינה מלאכותית יש המון יתרונות, והמרכזיים שבהם נוגעים בעושר הטקסט, מיידות התוצאה וחסכון בזמן. למקדם אתרים או לכותב מאמרים אנושי לוקח לרוב בין ימים לשבועות לכתוב מאמרים איכותיים לאתר בכדי לקדם אותו בגוגל, באמצעות תוכנת בינה מלאכותית אפשר תוך דקות בודדות לכל היותר ליצור מאמר שלם מאפס, כך שכמות המאמרים שניתן ליצור גם היא גדולה יותר באופן משמעותי. אבל... ויש אבל!

שנית, חשוב להבין כיצד אתם הולכים לקדם את האתר שלכם. קידום אורגני אינו פעולה של "זבנג וגמרנו" - מדובר בתהליך שלוקח זמן ומצריך ביצוע של פעולות שונות ומותאמות לאתר. לפני שממהרים לפתוח תוכנת בינה מלאכותית וליצור הרים וגבעות של מאמרים על גבי מאמרים המתקשרים לנושא האתר, חשוב להבין מה האסטרטגיה שלכם לקידום האתר, וכיצד אתם עומדים ליישם אותה באמצעות הכלים הטכנולוגיים שעומדים לרשותכם.

דרך טובה לכך היא להסתייע בעין מבקרת באמצעות חברה המתמחה בקידום אורגני. מקדם אתרים יהיה מסוגל להבין בצורה טובה יותר מאדם שאין לו ידע בקידום אתרים האם התוכן שלפניו הוא תוכן איכותי, שמותאם לדרישות  מנוע החיפוש של גוגל ויכול באמת לסייע בצורה אפקטיבית לקידום האתר. גם אם כמות התוכן החדש תרד וגם אם קצב הכנסת המאמרים לאתר ירד, עדיין יהיה ניתן ליהנות מכמויות גדולות יחסית ומקצב מהיר יחסית, תוך שמירת תוכן איכותי ואפקטיבי.

הכתבה נכתבה בשיתוף ניר אזולאי - קידום אתרים · שיווק דיגיטלי

תגיות:
בינה מלאכותית
/
קידום אתרים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף