בפתח דבריו סיפר מרכוס כיצד הוא נעזר בבינה מלאכותית ביום-יום. "הבוקר, למשל, חבר היה בבדיקה רפואית ושלח את תוצאות ה-CT שלו. צילמתי את התוצאות עם הסלולרי והבינה המלאכותית שלחה ניתוח של התוצאות. אני לא מתחייב על התוצאות. אחר כך הייתה לי בעיה מול אמזון והתוכנה כתבה לי מכתב באנגלית שעזר לי בזה. לאחר מכן, הייתי צריך לכתוב בדיחות לסטנדאפ ונעזרתי בה".
ואולם, לצד היתרונות הברורים של הבינה המלאכותית, יש לא מעט סוגיות שמטרידות רבים מבין אלו הנעזרים בעבודתם במודלים של בינה מלאכותית. אחת כזו היא סוגיית זכויות היוצרים. "אני יכול לתת נבואה שאני משוכנע בה. בתי המשפט הולכים להתפוצץ מתיקים ובעיות פילוסופיות או משפטיות שהדבר הזה מעלה. למי זה שייך? לפלטפורמה או ליוצר? מה נחשב אמיתי? שרה סילברמן למשל תבעה את OPEN AI שאימן את המודל שלה על הספר. הטכנולוגיה למעשה סרקה את הספר וידעה על סמך הספר איך לכתוב קטע דומה. כשהסברתי לסבתא שלי את הבדל בין גוגל לצ'אט GPT אמרתי לה שגוגל זה כמו ספריית אריאלה פי מאה מיליארד, וצ'אט GPT זה כמו ספרן שקרא את כל הספרים וניתן לדבר איתו על הספרים האלה. הבעיה היא שהספרן הזה מחרטט בביטחון, הוא לא תמיד יודע".
להערכת מרכוס, מי שקרוב לוודאי יושפע לרעה ממניפולציות שניתן לעשות על האלגוריתמיקה של הטכנולוגיה החדשה הוא דור ה-Z. "דור ה-Z נדפק כי הוא דור החלוץ של הטכנולוגיה הזו. בדור האלפא שיגיע אחריהם כבר יהיו עוגנים של האמת. אנחנו כרגע בעידן של פוסט-אמת וזה מעלה הרבה מאוד בעיות".
"יש ספר בשם לינץ' פין, שזה בורג מיוחד", מוסיף מרכוס. "כולנו צריכים לחשוב איך אנחנו הופכים ללינץ' פין בשוק התעסוקה העתידי. איך אנחנו הופכים לבלתי חליפיים".