במקום שהכסף ייכנס לכלכלה ויפרנס עסקים, הוא נשאר אצל המנפיקים - חברות התווים או המותגים עצמם, שייהנו משורת רווח נקי שנובעת אך ורק מההסתבכויות שלנו עם התווים. בדיוק לכאן גיפקה נכנסת, כשמטרתה היא לעזור לנו לממש את הכספים שנמצאים בתווים ובשוברים.
אז איך זה יעבוד?
כהן, בן 43 מתל אביב, בעל תואר ראשון במנהל עסקים מאוניברסיטת פלורידה ותואר שני MBA מאוניברסיטת תל אביב, מספר: "הצורך עלה לי כשקיבלתי מהעבודה שובר של 30 ש"ח לקפה ומאפה ברולדין. הרגשתי יותר תסכול ומחויבות מאשר סיפוק ושמחה - ראבק 30 שקל קפה ומאפה ואני צריך עכשיו לא לצאת פראייר, אבל מה אני אתחיל לנווט את עצמי לרולדין?" הוא מוסיף: "לא ידעתי שזה ישנה את מסלול חיי עד כדי כך, אבל זה באמת אירוע קטן שהפך ללימונדה".
גיפקה עלתה לאוויר לפני שלושה שבועות, ממש לקראת תקופת החגים שמתקרבת. כהן מוסיף: "ראש השנה הוא הזדמנות מצוינת לעשות 'סדר פסח' בשוברים שלנו" ומסכם: "המטרה היא באמת לתפוס בעיה צרכנית אמיתית של הרבה מאוד כסף ולגרום לה להפוך לכיף, למשהו טוב".