תעשיית ההייטק הישראלית וזירת הסטארט-אפים בישראל מושכות בשנים האחרונות את תשומת לבם של משקיעים בעולם בזכות החדשנות והיצירתיות, ומתברר כי גם הסינים גילו את הישראלים.
לפני שבועיים נערך כנס משותף בקמפוס גוגל בתל אביב ובבייג’ינג שנועד להציג סטארט־אפים ישראליים בפני משקיעים בסין. במהלך הכנס נערכה תחרות שבה הוצגו 15 סטארט־אפים, כל אחד בעשר דקות בלבד, וזו שודרה בשידור ישיר לסין, שם נערך כנס דומה בנוכחות שגריר ישראל בסין מתן וילנאי, בכירים במשטר הסיני ובעיקר למעלה מ־ 1,000 משקיעים סינים, שלמדו קצת על החברות הישראליות ותחומי הפעילויות שלהן ובחנו אפשרויות השקעה בישראל, בפעם הראשונה עבורם.
שלמה פרוינד, מנכ”ל הסטארט־אפ 'נודל', המציע את שירות AppInChina, העוסק בחיבור של אפליקציות ישראליות לשוק הסיני ובפיתוח עסקי, מסביר איך מייצרים שיתוף פעולה נכון עם הכלכלה הגדולה בעולם (בחודש שעבר נקבע רשמית כי סין עקפה את ארה”ב וזכתה בתואר המכובד):