השימוש הגובר באינטרנט בא לידי ביטוי במגוון תחומים. כך למשל נרשם השנה גידול באפליקציות התחבורה הציבורית, כמו גט ומוב־איט. אפרופו מבצעי הבלאק־פריידי, סייבר מאנדי ויום הרווקים הסיני, מתברר שכ־80% מהישראלים קונים דרך הרשת. 34% משתמשים באפליקציות להעברת כספים (אלה פופולריות מאוד במערכת הבנקאית - י"ש).
בנוסף, נתוני הדוח מראים שאינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני הנוער עם 72% משתמשים. שימוש פופולרי נוסף הוא בטלוויזיה. מחקר בזק מצביע על עליה של 100% בצפיות בסדרות טלוויזיה דרך הסמארטפון. 30% מההורים מושיבים תינוק מתחת לגיל שנה מול המסכים. 65% מבני הנוער סבורים שמערכת החינוך אינה משתמשת מספיק בכלים דיגיטליים, ו־72% סבורים שהיא לא מעניקה לילדים מיומנות מספיקה באמצעים טכנולוגיים.
35% מהנשאלים בסקר ציינו שהם מוטרדים מהאפשרות של מתקפת סייבר מצד גורמים עוינים. 31% חוששים ממתקפת סייבר של דעא"ש. ואילו מספר גבוה של 83% חוששים שבמלחמת העולם הבאה מתקפות הסייבר ישחקו תפקיד משמעותי. למרות כל אלה, 40% בלבד מגנים על הסמארטפון באמצעות תוכנת אנטי־וירוס. שיעור ההגנה על המכשיר הביתי גבוה יותר ומגיע ל־73%.
גיל רוזן, סמנכ”ל השיווק והחדשנות בבזק: “אנחנו עדים השנה לראשונה לתופעה בה ישראלים רוצים לקבל יותר ממה שהסביבה הדיגיטלית נותנת, כמו בתחומי החינוך. חבילות הגלישה בסלולר כבר אינן מספיקות ל־35% מאיתנו, ואנחנו צורכים פלטפורמות תוכן שעדיין לא התאימו את עצמם”.