"המצב בכבישים חמור יותר מתקופת טרום הקורונה"

בעיות הפקקים וזיהום האוויר בערים גדולות ברחבי העולם הביאו לעלייה בביקוש לתחבורה אלטרנטיבית ולזינוק בשימוש בכלי תחבורה שיתופיים כתחליף לרכב הפרטי. מה חושבים על כך השחקנים הגדולים של הענף בישראל?

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
Go To Global
Go To Global | צילום: שי יחזקאל
6
גלריה

"אנשים במרכזי ערים גדולות בכל העולם עוברים להשתמש בתחבורה שיתופית", אומר גיל לייזר, מנכ"ל, GoTo Global, מהמובילות בעולם במהפכת התחבורה השיתופית ושירות המולטי־מודל, המפעילה בישראל את שירות הרכב השיתופי CAR2GO, את אופני Mobike ואת אוטותל.

יש שתי סיבות עיקריות לעלייה בפופולריות של כלי תחבורה שיתופיים בערים הגדולות ברחבי העולם כמו קורקינטים, אופניים חשמליים, ואפילו מכוניות. האחת היא כמובן בעיית הפקקים וכשלי התחבורה הציבורית, השנייה היא הטכנולוגיה, שהפכה אותם לזמינים במיוחד.

גיל לייזר, מנכ''ל חברת GoTo Global
גיל לייזר, מנכ''ל חברת GoTo Global | צילום: גלעד בר שלו

"בעזרת הטכנולוגיה שפיתחנו אנחנו יכולים לתת את אותו ביטחון תחבורתי למגוון צרכים. לדוגמה, אתה לא יכול לבקר את ההורים מחוץ לעיר על קורקינט, אז אנחנו נותנים באפליקציה אחת את כל מגוון השירותים, לא משנה אם אלו אופניים מכניים או חשמליים, קורקינט, רכבים, ובאירופה אפילו יש לנו קטנועים חשמליים - מנעד של כלים באפליקציה אחת, שמגדיל מאוד את הביטחון התחבורתי בקרב הלקוחות שלנו".

תחבורה ציבורית מותאמת אישית

גיא ברקוביץ', מנכ''ל Waze
גיא ברקוביץ', מנכ''ל Waze | צילום: WAZE

מייצרים תשתיות

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל־אביב-יפו
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל־אביב-יפו | צילום: ינאי יחיאל

להשתמש בדאטה

יניב ריבלין, מנכ''ל חברת BIRD
יניב ריבלין, מנכ''ל חברת BIRD | צילום: BIRD
עופר סיני, מייסד־שותף בחברת HopOn
עופר סיני, מייסד־שותף בחברת HopOn | צילום: יחצ
תגיות:
תחבורה
/
פקקים
/
תחבורה שיתופית
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף