מכה אחר מכה: אלה הסיבות העיקריות לנפילתה של פייסבוק | סקירה

המנייה של הרשת החברתית הפופולרית ממשיכה ליפול, והמושקעים בחברה מחפשים אפיקים אחרים. מה גרם לירידה החדה בהכנסות, ומי הטוענות לכתר? דרור גלוברמן מסביר. צפו בקטע

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
פייסבוק
פייסבוק | צילום: רויטרס
2
גלריה

"לפייסבוק אין לאן לגדול", אמר תחילה. "זהו, היא הגיעה לתקרה, היא שברה את השוק, וזה הרגע שבו הרבה גולשים אומרים, בעיקר צעירים, 'אני רוצה להיות במקום אחר, כמו טיקטוק, כמו סנאפצ'ט, אפילו כמו אינסטגרם - רק איפה שההורים שלי לא נמצאים'. זה מיתרגם עכשיו לפגיעה בהכנסות ולפגיעה בפופולריות".

מארק צוקרברג, מנכ''ל ומייסד פייסבוק
מארק צוקרברג, מנכ''ל ומייסד פייסבוק | צילום: רויטרס

גם ענקית מידע אחרת פוגעת ביכולות של פייסבוק: "גוגל מצליחה להתחרות בה היטב ולקחת לה נתחים מההכנסות, שממילא נמצאות בבעיה בגלל בעיות הלוגיסטיקה בעולם. יש פחות מסחר, ופחות תקציבי פרסום". עוד אמר כי "טיקטוק, צומחת על חשבונה (של פייסבוק) בתחום הצעירים".

לסיכום אמר גלוברמן כי "פייסבוק סובלת מכל אחד מהדברים האלה, והמשקיעים אומרים 'אוקיי, אם אני משקיע בחברה 10 דולר, ובעוד שנה זה יהיה 100 דולר', בפייסבוק זה כבר לא יקרה, זה לכולם ברור".

תגיות:
אינסטגרם
/
פייסבוק
/
מארק צוקרברג
/
סנאפצ'ט
/
דרור גלוברמן
/
טיקטוק
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף