רשימת "המפורסמים המתים" השנתית של המגזין "פורבס" צירפה השנה לשורותיה את שחקן הכדורסל המנוח קובי בראיינט, עם רווחים משוערים של כ־20 מיליון דולר שנגרפו מאז מותו הטרגי, שטלטל את העולם בחודש ינואר האחרון.

הרשימה, שהתפרסמה ביום שישי, זכתה גם לביקורות מצד גולשים ברשתות החברתיות, שכינו אותה "מתועבת" כשנעלבו בשם משפחתו של הכוכב, שעדיין ממשיכה להילחם בתיק התביעה נגד חברת המסוקים. לפי הדיווח, המקור העיקרי לרווחים השנתיים של בראיינט, שהלך לעולמו בגיל 41 בלבד בתאונת מסוק, שגבתה גם את חייה של בתו ג'יאנה בת ה־13, מגיע ממכירות מותג הספורט נייקי, שמכר השנה ב־250 מיליון שקל מוצרי קו פרסום על שמו, הכולל נעליים ובגדים.

מעריצים אחרים של כוכב הלוס אנג'לס לייקרס מיהרו לקנות את האוטוביוגרפיה שלו The Mamba Mentality: How I Play, שנמכרה ב־300 אלף עותקים בשנה החולפת – פי 10 בהשוואה לשנת 2019 - שבה תיאר את המחשבות, התחושות והרגשות שלו לאורך הקריירה.

אגדת ה־NBA דורג במקום השישי ברשימת "המפורסמים המתים" לאחר מייקל ג'קסון (48 מיליון דולר), ד"ר סוס (33 מיליון דולר), מאייר הקומיקס צ'רלס מ' שולץ (32.5 דולר), שחקן הגולף האגדי ארנולד פאלמר (25 מיליון דולר) ואלביס פרסלי (23 מיליון דולר). אחריו ברשימה מופיעים כוכבים אייקוניים אחרים כמו בוב מארלי, ג'ון לנון, פרדי מרקיורי ומרלין מונרו.