כוכב הסדרה "חברים" דיוויד שווימר, ששיתף לא פעם מאז השבעה באוקטובר תמיכה בלתי מסויגת בישראל, הזכיר לכולם לא לשכוח את השבעה באוקטובר ואת התקיפות המיניות שעברו הנשים הישראליות. כעת משתף תיעוד קשה של האנטישמיות הגואה ברחבי העולם, באוניברסיטאות המובילות ובקמפוסים בארה"ב נגד יהודים.

אחרי האירוע ביום שני האחרון בניו יורק, ובו מנעו מפרופסור יהודי להיכנס לקמפוס בו הוא עובד, שווימר שמוצאו יהודי ואוחז בחשבון אינסטגרם שמונה מעל ל-8 מיליון עוקבים, מעביר ביקורת על המוסדות שבוחרות בשתיקה וקורא לתמיכה ביהודים כשבמקביל שיתף סרטון ובו תיעודים קשים בין היתר של יוסף חדאד שהוכה על ידי מפגין פרו פלסטיני.

דיוויד שווימר, סוכן חשאי (צילום: באדיבות yes)
דיוויד שווימר, סוכן חשאי (צילום: באדיבות yes)

"סטודנטים יהודים ברחבי אמריקה חווים את ההתקפות הקשות ביותר על זכויותיהם, כבודם ובטיחותם שראיתי בחיי", כתב הכוכב והוסיף: "בעוד שחלק מההפגנות שקטות - האווירה הכללית היא של הטרדה, הפחדה, הפרדה, דברי שטנה, איומים ומעשי אלימות אמיתיים. אם זו הייתה כל קבוצת מיעוט אחרת התגובה הייתה זעם ופעולה מידית. ובכל זאת האנטישמיות הזו גוברת, ומתפשטת מחטיבת הביניים לתיכון ועד לקמפוסים של מכללות ברחבי הארץ", וסיים עם קריאה לתמיכה בישראל: "בבקשה תראו את תמיכתכם בשכנים, החברים והקולגות היהודים שלכם. שתיקה היא שיתוף פעולה".

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎David Schwimmer‎‏ (@‏‎_schwim_‎‏)‎‏