ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לאזכרה ה־47 לזכרו של ראש הממשלה הראשון דוד בן־גוריון ואשתו פולה בשדה בוקר, ובמקביל הגיעה למקום גם שיירת רכבים של תנועת הדגלים השחורים וקיימה טקס זיכרון אלטרנטיבי, "ללא מושחתים ומסיתים" לפי הגדרתם. נכדו המפורסם של בן־גוריון, ד"ר יריב בן־אליעזר, קיבל אותם בקריאת עידוד: "פאק נתניהו, תחי מדינת ישראל".

יריב בן־אליעזר  (צילום: מארק ניימן, לע''מ)
יריב בן־אליעזר (צילום: מארק ניימן, לע''מ)

בן־אליעזר, מה הביא אותך לדברים הקשים האלו?
"ראש הממשלה נתניהו, כדרכו, תיאר עצמו כממשיך דרכו של סבי וכמגשים חזונו, וכתמיד, אלה דברי רהב שאין בהם אמת. אחריו דיבר הנשיא ריבלין, שדרש מביבי לעשות הכל כדי שמדרשת בן־גוריון, המצויה בקשיים כספיים, תמשיך להתקיים, כפי שדרשתי בסוף אמירת הקדיש".
אולי אתה קצת מקנא בכך שנתניהו שבר את שיא זמן הכהונה של סבך?
"מקשים עליי המון בקשר להשוואה בין סבי לביבי, ואני מתפלא ומתקומם על ההשוואה. סבי היה נמוך קומה מנתניהו, אך צלו הענק מאפיל על נתניהו ועל חבר גמדיו. רק לשם דוגמה: סבי התרועע עם אנשי רוח, מדענים ואנשי ספר. ביבי מתרועע עם אורלי לב. כנאמר 'הגד לי מי חבריך ואגיד לך מי אתה'".
אז יש הבדלים?
"בוודאי. חזון סבי היה שנהיה עם סגולה, חברת מופת, שתדגיש מצוינות, שוויון, מוסריות וצדק חברתי. היום ערכי השלטון הם כוח, כסף וכבוד. סבי חזה שאנחנו נכבוש את השממה, אחרת היא תכבוש אותנו. במושג שממה סבי לא התכוון רק לנגב. הוא התכוון גם לשממה החינוכית והתרבותית בישראל. כששרת התרבות לשעבר גאה בזה שלא קראה את צ'כוב מעודה, וכשחבר הכנסת ביטן מתגאה שכבר עשר שנים לא קרא ספר, כך מתפתחת שממה תרבותית, וחבל".

דוד בן גוריון (צילום: פריץ כהן, לע''מ)
דוד בן גוריון (צילום: פריץ כהן, לע''מ)

בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)

> ביום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים העלתה אשת היח"צ והתקשורת לימור כרסנטי את אושיית הרשת וכוכבת הריאליטי נטע דנינו לשידור לייב בפייסבוק, בו חשפה נטע את סיפורה בשיתוף עם עו"ד גלית צור מאסטרית לדיני משפחה אשר שפכה אור מנקודת מבטה המקצועית. באותו מעמד החליטה נטע לשכור את שירותיה של צור לטובת תיק הגירושין הקשה שלה. עד כה יוצגה על ידי המדינה.

נטע דנינו, לימור כרסנטי ועו''ד גלית צור (צילום: יח''צ לימור כרסנטי)
נטע דנינו, לימור כרסנטי ועו''ד גלית צור (צילום: יח''צ לימור כרסנטי)