כוכבת הריאליטי, מור לרמן, הגיעה לאולפן של תכנית הרדיו של TMI ודיברה על היציאה מבית "האח הגדול", מה בדיוק קרה לה עם גל גברעם, האם היא תלך לריאליטי נוסף אחרי החוויה ב"חתונה ממבט ממבט ראשון" ובבית "האח הגדול" ומתי היא תעמוד מתחת לחופה ותתחתן ען בן זוגה הנוכחי. 

בראיון האחרון שלך, לקחת מאוד קשה את ה"האח הגדול".
"בתוך הבית לא מצאתי את עצמי. האתגר הכי גדול בבית שאין אתגר, למזלי או לדאבוני הייתי זמן קצר, אבל שיצאתי הרגשתי שעולמי חרב עלי. ב'חתונמי' זה היה אני ונשארתי דמות שאוכל להזדהות איתה. בבית "האח הגדול" לא ידעתי מה העלימום שהולך עלי בחוץ".

מור לרמן (צילום: צילום מסך רשת 13)
מור לרמן (צילום: צילום מסך רשת 13)

מה היו התגובות הקשות?
"התגובות שקיבלתי זה על גבול הרוע. לא רצחתי אף אחד, אמרתי את האמת שלי, גם אם היא לא נשמעת טוב בעיני אחרים. אין לך היום מקום להשמיע את הדעות שלך, השמעתי את הדעה שלי וזה נשמע לא טוב וזה יצא בצורה לא טובה. כשאני התראיינתי בשבוע הראשון היו רק תגובות או מסרים שהעבירו לי חברים שלי כדי לא לפגוע בי. מה שהיה הכי קשה לי? זאת הפגיעה בשם שלי במוניטין שלי. יש לי קריירה, יש לי מקצוע. בחיים שלי לא חוויתי שנאה".

מה קרה לך עם גל גברעם?
"אני רואה אותה באירועים, יש לנו חברים משותפים. יש הבדל בין לאהוב מישהו ולבין להיות חבר שלו. היה ברור מההתחלה שלא נהיה החברות הכי טובות ולא משדרות על אותו גל (תרתי משמע), אבל הכל היה בסדר, היו בבית יריבות יותר קשות. דיברנו אחת לשנייה בכבוד, אף פעם לא ניבלתי את הפה שלי. היו לנו דעות שונות, אולי היה לי יותר נוח לשפוט אותה ולהיכנס איתה לדיונים סוערים כי לא הרגשתי שהיא בת 19, היא הייתה מאוד בוגרת לגילה, אז הרגשתי שיש לי עם מי לדבר ולתת קונטרה. תמיד אמרתי לה שהיא אמביציות ושהיא תגיע רחוק, אבל לצערי לא הראו את זה על המסך. הגעתי למסקנה שאני כנראה דמות שמעוררת אנטגוניזם". 

גל גברעם (צילום: רפי דלויה)
גל גברעם (צילום: רפי דלויה)

את מצטערת שהלכת ל"אח הגדול"?
"כששאלו אותי איך שיצאתי אמרתי מיד שכן. אבל לאחר מכן אמרתי תשאלו אותי את השאלה הזאת מאוחר יותר. אני לא באתי לחפש פרסום, ואם אני מסתכלת עכשיו - הרווחתי את בריאות הנפש שלי. הבנתי שכמה חשוב להישאר איתן בדעה שלך ולא לתת לדעות אחרות להשפיע עליך. היה הרבה עליהום סביבי. אחרי הריאיון הגדול שעשיתי, אמרתי חבר'ה 'יש לי הורים חברים, איחלו לי למות, לא להיכנס להיריון'. אחרי הריאיון שעשיתי הכל התהפך. קיבלתי הודעות טובות. אחרי שיצאתי מהבית כולם ריכלו, רכילות מניעה את העולם, אז אל תתייפייפו. אם אני מצטערת? כן, אני מצטערת. זה עשה לי נזק מאוד גדול". 

ריאליטי נוסף?
"פנו אלי ואמרתי לא. הגעתי לתובנה פנימית שזה כנראה לא מוציא אותי טוב, אני לא עוברת טוב. לא יכול להיות שכולם טועים איתי, היה משהו שאנשים לא אהבו. עשיתי בדק בית מאוד גדול, אולי התנשאות מסוימת כי אני אישה חזקה ואספתי תעודות, למרות שאני הכי מגדירה אותי 'עמך'. אולי אני יותר מדי ביקורתית, הפכתי ליותר שקטה - הייתי יותר מוחצנת. פחדתי כל החיים להתפספס. היה לי חשוב כל החיים להצטיין, תמיד רציתי להראות לעולם – 'הלו הלו יש פה מישהי שהיא לא פראיירית' ואם השנים הבנתי שגם בשקט יש עוצמה". 

מור לרמן (צילום: אור גפן)
מור לרמן (צילום: אור גפן)

יש לך בן זוג?
"הזוגיות שלי מאוד פרטית. מה שיש בו ברכה זה בסמוי מהעין. לא כולם צריכים לדעת מה יש לי בחיים. פעם אחת חשפתי את כל מה שיש בנפש שלי וזהו. אני מקווה שבקרוב אהיה מתחת לחופה בעזרת השם".

איך קיבלת את הפרידה של הדר ודניס?
"כאב לי מאוד, קודם כל בשביל הדר כאישה לאישה. לא צפיתי את זה אבל אי אפשר לדעת מה יוליד יום. לא כל הנוצץ זהב אבל הכתובת לא הייתה על הקיר. אתה לא באמת יודע מה קורה בבית של אנשים, אתה לא יכול לדעת. כלפי חוץ הדר ודניס היו זוג מהמם, נורא מפרגן. הדר בחורה סופר איכותית, למדתי ממנה המון. היא לקחה החלטה בוגרת שנכונה לה והיא כתבה מה שכתבה ומשם עולה למה בעצם היא עזבה".

הדר ברייר, דניס רוסקוב (צילום: רפי דלויה)
הדר ברייר, דניס רוסקוב (צילום: רפי דלויה)

אני חייבת לדעת, נכנסת ל"חתונה ממבט ראשון" ואמרת לעצמך 'למה לא הכירו לי אותו'?
"אני חייבת לומר לך עם יד על הלב, אף אחד. כל כך הייתי במסע שלי ומה שקורה לי. ראינו אותם בסופ"ש זוגות וזה לא היה שם, אף אחד לא היה שם". 

תתחתני שוב?
"אני לא התחתנתי. הייתי בסוג של טקס נישואים. זאת לא הייתה חתונה עם בחיר ליבי. לארגן חתונה אני יודעת כבר אבל לחוות את התחושה שאת נכנסת פנימה ואת רואה את מי שאת רוצה להזדקן איתו אני לא יודעת". 

הזוג היחידי ששרד - הגר וניר.
"אנחנו חברים טובים ונפגשים על בסיס שבועי, הם מודל להערצה גם כשלא קל. להגיע לגיל שהם הגיעו שהם כבר מגובשים ויודעים מה הם רוצים בחיים ולהגיע לתא של שניים, זה לא פשוט. גם אני כבר בגיל שזה לא פלסטלינה, זה לא פשוט. הגר היא הדמות של התכנית שלנו, היא אישה שהגיעה לגיל מסוים אחרי שחוותה מערכות יחסים, חתונה שהתבטלה, תפארת מדינת ישראל, איכותית, חברה טובה והתכנית הזאת פתחה לה את החיים. לי יצאה חברה מדהימה לחיים והיא ה-דמות של התכנית שלנו. היא הראתה איך עושים זוגיות בדרך הקשה וכשאף אחד לא האמין. כשאף אחד לא מאמין בך, להאמין בעצמך זה הכי קשה".

הגר משה, ניר פור (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
הגר משה, ניר פור (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

החברה הכי טובה שלך בבית הייתה קארין.
"היום שולה (זקן) החברה הכי טובה שלי. בהתחלה שיוצאים מתכנית ריאליטי יש טשטוש. עדיין לא חזרת לחיים שלך וכולם בקשר כי רק הם יכולים להבין אותך ואז חוזרים לשגרה לאט לאט. יש את אלה שנשארים לאורך זמן ויש את אלה שנושארים. בכלל כל התעשייה הזאת, אין שם חברים לחיים".

אז את לא אוהבת את התעשייה.
"אני לא מכירה כמעט אנשים בתעשייה, אני בחורה נורמטיבית שלא ממש מתערבבת. יצאתי מבית 'האח' ושמעתי על משפיעני רשת שאני אפילו לא מכירה ודיברו עליי בצורה שרק הלהיטה את הלך הרוחות נגדי במקום להוות דוגמה. אני בחורה בת 33 שבכתה מזה אז מה קורה לילד בן שבע?. אתה יודע כמה פעמים רציתי להגיב לדברים שאנשים מפרסמים, יש ערוץ אחד שמפרסם דברים ברמה של דיבה, כעורכת דין אני אומרת לך. דבר כזה, אל תגיב - למה אתה נותן לזה חיות?".

שוקה זקן, מור לרמן (צילום: שוקה כהן)
שוקה זקן, מור לרמן (צילום: שוקה כהן)

את מגיבה לאנשים בפרטי?
"כשאני חזרתי לנהל את האינסטגרם הגבתי לכולם. לא הייתה לי כוונה לפגוע באף אחת ויתכן שפגעתי, עשיתי בדק בית עם עצמי והתנצלתי".

את חושבת ששופטים אותך יותר מאת אחרים?
"כן, קל לראות אותי עכשיו כשאני לא בוכה ואני כולי מתוקתקת ומדברת גבוהה גבוהה ואיזה מתנשאת היא, יאללה איזה שטויות. היום אני חסינה, אני הבנתי שחיה בסרט שאני לא נאהבת כמו שחשבתי בראש שלי ואז אתה הולך לתכנית ריאליטי והדבר שהכי חששתי ממנו זה מה יהיו התגובות כלפיי". 

יש עכשיו את הליהוקים לעונה הבאה של "חתונמי". את חושבת שהפורמט הזה יעיל?
"זה חוק המספרים הגדולים. העבודה שהפסיכולוגים עשו הייתה פחות טובה, זו האמת שלי. זה הפסיכולוגים שהם פנומנליים בתחומם אבל אף אחד לא שם אותם להיות משדכים. הם חשבו שזה וזה יתאימו על פי גורמים טכניים ולא על פי תשוקה וכימיה. הם לא יכלו באמת לדעת ויכלו רק לתאר לעצמם. הם באים מנקודת הנחה שעד היום טעית, הנה עובדה את לבד. אומרים לנו 'זה לא מה שאת רוצה, זה מה שאת צריכה' ואז נכנסים ללופ".

מור לרמן (צילום: מיכה לובטון)
מור לרמן (צילום: מיכה לובטון)

הרגשת לחץ מהמשפחה שתתמסדי?
"יש לי אחות תאומה לא זהה, מהממת. היא חזרה בתשובה לפני חמש שנים והיא מצאה זוגיות והיא בהריון וצריכה ללדת בכל יום ושההורים שלי רואים אותה, אז זה יוצר יותר שאלות מהצד של שלהם אבל ההורים שלי אף פעם לא לחצו. הם מאמינים בי ובדרך שלי. כל הנשים הרווקות, אני יודעת מזה להיות שם, לבכות לבד לכרית - זה בסדר ליפול, לאבד תקווה אבל המסר זה לקום כל פעם מחדש". 

בבית אמרת שתום יאכל כאפה בגלל הקשר שלו עם גל. מה את חושבת היום?
"יש להם קשר מדהים מהצד, הם מאוד אוהבים אחד את השנייה והתבדיתי. אני מאחלת להם שיהיו מאושרים אחד עם השנייה". 

למה התנצלת בפני גל והמשפחה שלה?
"התנצלתי בפני גל. היא הרימה אליי טלפון אחרי האח ואמרתי לה שהבנתי שהמשפחה שלה נפגעה מהדברים שנאמרו. אחר כך יצא לי לראות את אמא שלה ואחיות שלה בכל מיני אירועים". 

גל גברעם, תום חיימוב (צילום: אור גפן)
גל גברעם, תום חיימוב (צילום: אור גפן)

מה יש לך נגד ג'וזי?
"אנשים חיים בסרט לא ברור. אני לא יודעת אם אני הבעייתית או הקהל. למה הם מתעסקים במשהו שלא קיים? זה מצחיק אותי. עד כמה להיות רחוק מהמציאות? אני לא הסכמתי עם הדרך של ג'וזי בבית 'האח הגדול' ומה שהוא עשה לנועה ואמרתי את זה לג'וזי בפנים והכל בסדר". 

מה צפוי להמשך? 
"הייתי דוברת ויועצת מקצועית בעיריית רמת גן אבל מעניינים שלא קשורים אליי זה הסתיים. השמיים הם הגבול, אני עושה הכל במקביל. יש לי מותג אופנה, יש לי תכנית רדיו ואינסטגרם. כעצמאית שאתה בא בכובע מסוים זה פותח המון עולמות". 

מור לרמן (צילום: עמרי סילבר)
מור לרמן (צילום: עמרי סילבר)