אחרי שהזמרת אפרת גוש חשפה אתמול (שלישי) באומץ רב שנעלמה מהפרונט כי סבלה בשלוש השנים האחרונות מהתמכרות לאלכוהול, הגיע תורה של הדוגמנית ניבר מדר להיחשף. הדוגמנית המצליחה בארץ ובעולם, שלהבדיל מגוש המשיכה לעבוד ולהציג עסקים כרגיל, חשפה בפוסט ארוך שהיא סובלת מדיכאון קליני, בין היתר בגלל תגובות קשות שקיבלה מגורמים שונים בתעשייה על משקל גופה.

מדר חשפה כי יחלה לא פעם לשים קץ לחייה והרגישה זיוף מהלך בלי אף תקווה לקיום בעולם הזה. בסטורי שפרסמה אמש (שלישי) כתבה מדר באומץ רב: "אני אובחנתי עם דיכאון כרוני, הכוונה היא דיכאון תמידי, תמיד שם תמיד חוזר. וזה אומר שמשהו במוח שלי לא מכוון אני נוטה לדיכאון מאשר לאושר. יש ימים טובים יותר ועליות אבל הדיכאון הוא הקו המנחה".

ניבר מדר (צילום: אלירן אביטל)
ניבר מדר (צילום: אלירן אביטל)

"מגיל 5 עברתי המון בתים, ערים, בתי ספר, קהילות ותמיד הרגשתי לא חלק. לא השתייכתי, לא הצלחתי למצוא את הכוחות לייצר חברויות, אז פשוט נשארתי בבית. חוויתי המון חרמות מילדים בבית ספר והשפלות מהמורים גם כן - לא פעם ולא פעמיים ייחלתי למותי. בגיל 17 הצטרפתי לתעשיית האופנה, שפתחה לי דלתות לעולם שלם. קיבלתי המון משפטים בתעשייה, הערות על האוכל המשקל, 'אם תרזי 2 קילו תראי וואו, את לא במידות', אם אמרתי את דעתי או התעקשתי על זכויותיי, 'דיווה', 'אישה קשה', 'דוגמנית בעייתית', 'לא מביאה כלום לשולחן', 'את לא תצליחי, אין מצב שתגיעי לשם' ועוד", הוסיפה הדוגמנית.

ישראל אוגלבו, גפן ברקאי, יעל שלבייה, ניבר מדר (צילום: לנס הפקות)
ישראל אוגלבו, גפן ברקאי, יעל שלבייה, ניבר מדר (צילום: לנס הפקות)

"נתתי לזה להשפיע עליי ואלה היו האנשים שקרובים אליי ושעובדים איתי ביומיום. למרות שהמציאות הייתה אחרת, עבדתי בכל העולם למותגים נחשבים, חוזי ייצוג לשנים, כתבות שערים. בכל זאת הרגשתי זיוף מהלך, הרגשתי שאין בי כלום, הרגשתי לא מספיק, לא רזה מספיק, לא יפה מספיק, לא חכמה, לא מיוחדת מספיק. המון בגלל הדיכאון אבל גם המון מחוסר חמלה, אדיבות וסבלנות מאנשים סביבי ובכלל. אני רוצה שתהיה מודעות לכוח שיש למילים. בין אם בשיחות אישיות ובתגובות ברשת, המון מאיתנו חווים דברים בחיים שגם לאנשים קרובים אלינו לא יהיה מושג עליהם. המון מסתובבים בינינו ומחפשים סיבה לחיות, תקווה אחרונה לקיומם בעולם. מילים יכולות לפגוע, הן יכולות להרוג".

ניבר מדר (צילום: לנס הפקות)
ניבר מדר (צילום: לנס הפקות)