יום ראשון היה אחד הימים העצובים בתולדותיה של ליאורה, שהזילה דמעות שליש על סילוקה הקרוב של משפחת נתניהו מהמעון המיתולוגי והמתפורר בבלפור. אין ספק שעולם הרכילות בכלל ועולמה הרוחני של ליאורה בפרט יהיו דלים הרבה יותר כשהזוג המלכותי ישוב לביתו הצנוע בקיסריה.

ליאורה נזכרת בנוסטלגיה איך פרץ בסערה פעיל הליכוד, שמשון דרעי, לבית מעריב הישן ז"ל במכונית מרצדס מפוארת לאחר שהקליט את הגברת שאמרה לו אחרי ההפסד בבחירות 99' "שתישרף המדינה". דמעות עולות בעיניה, כשהיא נזכרת בתביעה הראשונה של ליליאן פרץ, שלטענתה שרה אמרה לה "אצלנו אוכלים בנימוס, לא כמו אצלכם, עדות המזרח". עוד דמעה זולגת כשהיא נזכרת בעלילה נוספת, כאילו בני הזוג לקחו איתם לקיסריה מגוון מתנות ורק היועץ המשפטי דאז, אליקים רובינשטיין, סגר בחוכמה את התיק ולא העמיד אותם לדין.

השופט בדימוס אליקים רובינשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
השופט בדימוס אליקים רובינשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ליאורה גם לא תירגע לעולם מהסיפור שמילא אותה קנאה, שלפיו הגברת העדיפה לכבס את הכביסה המלוכלכת דווקא בחו"ל, שלא לדבר על סאגת רהיטי הגן בקיסריה, או טיסות "הביבי טורס" שבגינן לא זכו נפתלי בנט ואיילת שקד לראות מקרוב את המעון המלכותי בעשור האחרון. ואיך אפשר לשכוח את החמגשיות הדלות, השמפניות הוורודות וכמובן החברים הצמודים שהיו ונעלמו, רוני מאנה, לאה גלובוס, ג' יפית ומעצב השיער האגדי, ז'אן כהן.

רוני מאנה, בנימין נתניהו (צילום: דוד כהן, פלאש 90,ארן חן צלמים)
רוני מאנה, בנימין נתניהו (צילום: דוד כהן, פלאש 90,ארן חן צלמים)

מי שדווקא מגלה אצילות נפש הוא אב הבית לשעבר, מני נפתלי, מי שהניף לראשונה את נס המרד, אך לפתע נהיה ממלכתי וכתב בפייסבוק: "חברים, שוב תודה לכל מי שלא נכנע. אני לא רוקד על הדם, לכן כל עיתונאי שפנה אלי נופנף בנימוס. במילה אחת 'ניצחנו!'".

נפתלי, אותי לא תעז לנפנף. אולי תתנדב לנהל את הבית בקיסריה?
״החלטתי לא להתראיין, לא להדליק אש. לא לעשות מחלוקות. אני עשיתי את שלי. אין מה לשמוח להם בפרצוף. אני לא כזה. אני לא אוהב לרקוד על הדם. ביבי קצת איבד את זה. הוא לא מבין שהוא בן תמותה. שהתפקיד הזה לא רק שלו״.

מני נפתלי (צילום: פלאש 90)
מני נפתלי (צילום: פלאש 90)

ז'אן כהן, הגברת הזמינה אותך לתספורת פרידה?
״מי זו? אני לא מכיר״.

גם התמלילן יואל ריפל לא הסתיר את הנאתו וחיבר שיר מיוחד ״לזמרת האהובה עליי״, מירי אלוני, במנגינת השנסון הצרפתי: ״ביבי, סה פיני. זה נגמר״. ריפל עצמו הוסיף ״שרה בטח שרה ׳אלי, שלא ייגמר לעולם׳, אבל היא יודעת ששם השיר הוא ׳הליכה לקיסריה׳״.

ז'אן כהן (צילום: יניב אדרי)
ז'אן כהן (צילום: יניב אדרי)