חיילת העונה לשם רז פרנס העלתה פוסט נוקב לדף הפמיניסטי "פוליטיקלי קוראת" נגד אמירות בוטות ובדיחות על הטרדות מיניות של הסטנאפיסט נאור ציון במהלך אחת מהופעותיו בכנס מתגייסים שנערך מול עשרות בני נוער. הפוסט המדובר עורר סערה ברשת וזכה למאות תגובות ושיתופים ואלפי לייקים.

כזכור, זאת לא הפעם הראשונה שהבדרן מככב בכותרות בהקשרים שליליים, בעבר התפרסמו מקרי אלימות בהם היה לכאורה מעורב הבדרן. החיילת שארגנה בעצמה את הכנס בו הופיע הבדרן כתבה: "כבר בהתחלה האופי של הבדיחות היה בעיקר גזעני או מיני, לא משהו מיוחד מידי, אותי זה פחות הצחיק אבל היה נראה שהנוער נהנה. הסשן הבא של הבדיחות פגע בי אישית. הוא התחיל בלהגיד שהוא יודע שזה נושא רגיש ושמראש ביקשו ממנו לא להגזים".

נאור ציון מגיב לטענות על התעללות במיכל הקטנה: "כשיגיע הרגע אעשה מה שצריך" - לחצו כאן. 

נאור ציון (צילום: אמיר מאירי)
נאור ציון (צילום: אמיר מאירי)

"זה בכל זאת לא מנע ממנו להתחיל ולומר את השורות שכתב לעצמו, שורות שניכר שנכתבו שני עשורים אחורה. זה התחיל ב: 'למה כשנשים שעברו תקיפה מינית מתראיינות לתקשורת, משנים את הקול שלהן לקול המפחיד הזה? אם הן היו מדברות בקול הזה לפני כן אז לא היו מטרידים אותן בכלל'. מהרגע שהמילים האלו נזרקו לאוויר בכזו קלות דעת, זה פגע בי במקומות הכי אישיים ועמוקים שבי, הרגשתי מוצפת רגשית. הוא המשיך גם בלספר על 'בנות ששמות מכנסונים קצרים לשיעורי נהיגה כדי שהמורה יקח להן פחות כסף על שיעור'.

"כשכל הקהל צחק, הוא אמר: 'וואיי יש פה הרבה חרמנים בקהל'. פה כבר הרגשתי שלא יכולתי להכיל את זה יותר, צעקתי מהקהל שזה מוגזם ויצאתי עם עוד חברה מהאולם, שתינו מעט רועדות, שתינו עם דמעות בעיניים. דיברנו עם מארגני האירוע מטעם העירייה וביקשנו מהם לעשות משהו. לא לתת להופעה להמשיך. לעצור את חוסר הרגישות. לא לתת לבן אדם הזה שעומד מול מאות בני נוער להעלות נושא כזה, שגורם לרוב הבנות לטריגר עצום. המופע המשיך כרגיל ושום דבר לא קרה. החלטתי שאני חוזרת לאולם. ירדתי לכיוון הבמה ומאחורי עוד שני חברים, ניגשתי אליו בזמן שהוא סיפר עוד בדיחה לא מצחיקה בנושא אחר ושאלתי אותו איך אין לו בושה להעלות נושא של הטרדות מיניות בצורה הזאת. הוא הפך את זה לבדיחה ונתן לי לדבר במיקרופון בזמן שצעקתי עליו. הזזתי את המיקרופון. הוא אמר שהוא לא מבין מה אני רוצה והתייחס אליי בזלזול. הוא אמר שהוא רץ עם המופע הזה כבר הרבה שנים וש'הדברים שאני אומר הם מתוך רצון לשנות, ושמה שאת עושה פה עכשיו הוא בדיוק ההפך, את עושה נזק'. אמרתי לו שבי אישית זה פגע. הוא אמר שהוא לא מקבל את זה, את מה שקורה פה, את זה שניגשתי אליו, הוא המשיך לזלזל בנו".

נאור ציון עוכב לחקירה לאחר שתקף מעריץ שביקש סלפי - לחצו כאן. 

נאור ציון (צילום: אור גפן)
נאור ציון (צילום: אור גפן)

"מדובר באדם שלא פעם השתמש בכוח שלו לרעה ובאלימות. אז אשמח להבין באיזה אופן, נאור, מה שאתה עושה משנה מציאות? האם זו באמת המטרה שלך? כתבת את הבדיחות האלו כי שמת לנגד עיניך לשנות את המציאות? איך אתה לא מתבייש להגיד לי איך אמורים להיאבק במציאות שאתה אחד הגורמים ליצירה שלה, להמשכיות שלה? אין לזה מקום. כאב לי על הנוער שהיה בקהל, כאב לי על עוד הרבה בנות שבטוח הרגישו את מה שאני הרגשתי כששמעתי אותו, בנות שלא הרגישו שהן יכולות לעשות שום דבר מלבד לזוז באי נוחות בכיסא ולזייף צחוק שהתבקש מהן. כאב לי על זה שהמופע ימשיך ואיתו תמשיך גם הלגיטימציה של זילות תרבות האונס והאשמת הקורבן. כאב לי שבתוך אירוע חינוכי לנוער מועבר מסר כל כך רקוב, מסר כל כך הפוך ממה שאנחנו מעבירים ביום יום שלנו. אני מצטערת בפני כל בני הנוער שהגיעו ליהנות בכנס לקראת הגיוס והיו צריכים לחוות את זה". 

מטעמו של נאור ציון נמסר: "המופע שלי תמיד כלל גם קטעים על מה שקורה במדינתנו, בחברה, בפוליטיקה ובעולם וכך גם בין השאר על ה'מי טו' והשינויים שהתנועה החשובה הזאת הביאה והגבולות שהיא שמה לאלה שלא ידעו לשים אותם לעצמם. גם כשהיא ניגשה לבמה, התייחסתי אליה תחילה בשיא הרגישות ואפילו כשהקהל שרק לה בוז והדברים יצאו משליטה, ביקשתי שלא יעשו זאת ורק כשהיא המשיכה המארגנים הוציאו אותה וחבל לי מאוד שהיא שלא ידעה לקרוא בין השורות. זהו קטע שמבקר בראש ובראשנה גברים שמטרידים ותמיד הקהל גם מוחא בו כפיים כהזדהות, אם היה בו שמץ של חוסר כבוד לא הייתה לגיטימציה לעשותו לעולם בכל מקרה מאחל לה רק טוב ולכל השמינסטים שיתחילו את שרותם הצבאי - גיוס נעים".

נאור ציון (צילום: אמיר מאירי)
נאור ציון (צילום: אמיר מאירי)