בימים האחרונים מתחוללת ברשתות החברתיות סערה חדשה הנוגעת לתעשיית הפוטושופ והפילטרים של הדוגמניות וכוכבות הבידור הישראליות. חיים לוינסון ועקיבא נוביק שוחחו הבוקר (חמישי) עם המגישה לירון ויצמן שהתייחסה לפרשה ואמרה: "זה שמישהי מכהה את העור שלה קצת יותר בתמונות אינסטגרם או מרימה קצת את הטוסיק שלה בתוכנות למיניהן וגם לי יש כזאת ויודעת איך עושים את זה". 

עוד הוסיפה ואמרה מגישת "האח הגדול": "אחת לכמה זמן מתעוררת סערה כזאת, הוותיקים יזכרו לפני יותר מעשור שאסתי גינזבורג הצטלמה ל'ווג' בלי פוטושופ. באינסטגרם אתה אמור להציג את החיים האמיתיים שלך, אבל אינסטגרם זה ממש לא החיים האמיתיים. אנשים מתגרשים, סוחבים כאבי גב קשים - ועדיין משדרים כאילו הכול מושלם ומדהים. יש לי חברה, בלי שמות, שעוברת תקופה קשה ואני נכנסת לסטורי שלה ולא מזהה. להגיד לך שאני חושבת שבגלל זה בתי החולים מפוצצים בנערים ונערות עם הפרעות אכילה? לא בטוחה שזו הסיבה. אני מודה לאלוהים שאני בתקופה הזאת בת 37 ולא 17. יש בעיה עם התרבות שמי שמעלה תמונות שלה בביקיני, וחושפת יותר, כך עולים לה העוקבים".

לירון ויצמן (צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם)
לירון ויצמן (צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם)

לירון ויצמן צריכה לרטש תמונות?
"אני כבר לא מרטשת כי אני לא כל כך מצטלמת בבגדי ים. כשאת מצטלמת בבגד ים, הגיוני שגם אם את הבחורה הכי פצצה עלי אדמות ואלוהים בירך אותך בגנים לא הגיוניים, תשימי לב שהבטן שלך קצת ככה והציצי קצת ככה ותרצי לעזור לעצמך. אני לא שופטת את הבחורות האלה. כשעומר נודלמן מעלה כזה, גם עדן פינס רוצה ונטלי דדון שהיא עשור מעליהן, גם רוצה. קשה לנצח את הדבר הזה. זה נהיה מין לופ שנורא קשה לצאת ממנו, אני מבינה את הבנות האלה. כשאת נכנסת לתעשיית הבידור אז יש לאנשים כל הזמן מה להגיד על איך שאת נראית. גם לי יש משבר עם עצמי כל עונה ב'אח הגדול' כשאנשים מתעסקים במה אני לובשת ואיך אני נראית. קל לזלזל בזה אבל זה הופך את הראש". 

לירון ויצמן (צילום: מיכה לובטון)
לירון ויצמן (צילום: מיכה לובטון)

אם היית שוקלת 30 ק"ג יותר, את חושבת שהיו לך אותם תפקידים?
"לא, אבל אני לא נהנית שאני עושה משהו ואז מדברים איתי על מה לבשתי ואיך נראיתי, אני מאוד סובלת את זה. יש איזה דיסוננס גם שלי, שהולך ומתחזק אצלי, מצד אחד לא בא לי לעודד את זה, אבל מצד שני אני רוצה להיות חלק מהמשחק או שאני מורדת במשחק? אני רוצה להצליח ושיקראו לי לעוד עבודות? אני גם צריכה לרצות כל מיני אנשים. כשהתחלתי את דרכי בעולם הבידור הייתי יותר 'מלאונת', היה לי בייבי פייס וכל הזמן אנשים אומרים לי שאני מרעיבה את עצמי ורזה מדי ושלא הייתי ככה במקור, אני לא מרעיבה את עצמי, איך אני יכולה? אני עם שתי ילדות כל היום מתזזת". 

מה הפתרון?
"אני מקווה, שאולי בעוד כמה עשורים תהיה התקדמות בשוויון בין נשים לגברים ואולי יהיו לנו חיים קלים כמו של הגברים. אני מקנאה בגיא זוארץ שיכול ללבוש איזה נעליים שבא לו ויכול ללבוש מה שבא לו ואף אחד לא יגיד לו שום דבר. ב'אח הגדול' יש לנו ראן שמתחיל ב-19 בערב. אני מתחילה להתארגן ב-16 אחר הצוהריים וגיא מצטרף אליי ב-18 בערב". 

לירון ויצמן, גיא זוארץ (צילום: מיכה לובטון)
לירון ויצמן, גיא זוארץ (צילום: מיכה לובטון)