איך אתה מרגיש? היית מאושפז.
"הייתי מאושפז לפני כמה ימים בבית חולים. פעם ראשונה שאני בבית חולים, אני בדרך כלל בן אדם בריא. הרגשתי כאבים עזים בבטן, הזמנתי אמבולנס, לקח אותי ל"אסף הרופא". חשבו שזה אבנים בכליות, פסלו את זה. זה כנראה דלקת קלה במעי. אני בהמשך טיפול. שחררו אותי ביום שישי, היה לי התקפון קטן בבית אבל אני יודע למה לצפות ומה לקחת והנחו אותי. כרגע זה בסדר. אני אמור לעבור ניתוח להסרת כיס מרה. ברגע שיש זיהום או אבנים אז מסירים אותו ואני הבנתי מהרבה אנשים שזה נפוץ וזה אפילו לא ניתוח, מחדירים צינורית וזהו".  

מי שמר על הילדים?
"טלפנתי לאמא, היא ישנה - לא ענתה לי. הלכה לשכנה והייתה עם הילדים עד שהאמא הגיעה. סיטואציה לא נעימה, מפחידה מאוד. הייתי בבית חולים לבד, דאגתי מה קורה עם הילדים. למזלי הם לא התעוררו בלילה למרות שצעקתי בבית. הם באו לבקר אותי באותו היום".

תמיר ורדי (צילום: פרטי)
תמיר ורדי (צילום: פרטי)

הם לא חשבו שעזבת שוב ל"אח הגדול"?
"לא, לא. זה גם היה טראומה לבת שלי שערבנו אותה. סך הכל היא בת 3 ואני סיפרתי להם דרך ליווי מקצועי שאני הולך ל"אח הגדול". עומר בן שש אז הוא קצת יותר מבין. הבת שלא הבינה עד שעזבתי ואז היא הבינה שאבא לא חוזר והיה משבר כשאני לא הייתי. היה לה מאוד קשה. אני כל יום דאגתי להגיד בבית "האח הגדול" ש'אבא אוהב אתכם ויחזור'. זה משהו שעזר והם ראו כל יום. עברנו את זה. המפגש איתם היה מאוד מרגש, אני בכיתי, הם שמחו לראות אותי. שבועיים הייתה לבת שלי חרדת נטישה. כל פעם שעזבתי, אם זה לגן זה בכי ודרמה. היה קשה אבל עברנו את זה". 

היה לך מחשבות לצאת בגללם?
"לא. אבל היה לי מאוד קשה. הפעם הזאת, חוץ מהילדים, היה לי מאוד כיף. באתי לחוות את החוויה ולעשות שואו. באתי לדבר למצלמות ולהיות אני בלי שום פילטרים. פעם שעברה באתי מאוד צעיר בנפש. הייתי בן 37, בחור שאמור לעבור דבר או שניים בחיים ומסתבר שלא עברתי כלום. היה לי מאוד קשה בפן הרגשי, המנטלי. לא ידעתי לאן אני נכנס. זה היה קושי מטורף ופחות נהנתי. נורא פחדתי שיגלו את הסוד, למרות שאני מאוד מוחצן ורואים. פחדתי שאנשים שהייתי איתם ידברו ויגידו".

מתי יצאת מהארון?
"ביום שהבת שלי נולדה. החזקתי אותה בידיים ואמרתי לה: 'אבא שלך הוא גיי, הוא לא מתכוון לשקר לך בחיים. הוא אוהב בנים'. פה התחלתי לעבור תהליך עם מטפלת. היום אני פחות מרצה וחי את חיי כמו שאני רוצה. אני חופשי. המסר שלי הוא לעשות את זה כמה שיותר מוקדם".

תמיר ורדי (צילום: אור גפן)
תמיר ורדי (צילום: אור גפן)

מי ידע?
"אף אחד. שיערו, תמיד שיערו אבל לא נתתי פתח לשאול אותי אפילו. כיבדו אותי כי שמתי על עצמי איזשהי מגננה של אפילו לא לשאול אותי. גם בבית האח הגדול נורא פחדתי שישאלו ואף אחד לא שאל. כל שנה מהשעמום משחקים ב'אח הגדול' אמת או חובה. בעונה הקודמת ששיחקו הלכתי למטבח לשטוף כלים. ברחתי. הפעם הם שיחקו והייתי, זה היה השחרור שלי. באתי לסגור מעגל עם האח הגדול ועם עצמי".

למה היית בארון?
"זה בא מהמשפחה. חששתי שלא יקבלו. זה חוסר ביטחון שלי עם עצמי. ילדים בני 14 שיוצאים מהארון כותבים לי ואני מעריץ אותם".

מאיזה גיל ידעת?
"מאז שאני זוכר את עצמי ידעתי שאני נמשך לבנים".

איך חיי האהבה שלך היום?
"אין לי חיי אהבה לצערי. עדיין אין לי, אני מקווה שיהיה משהו בקרוב".

למה לא הלכת לחתונה ממבט ראשון?
"לא פנו אליי. אני אגיד לך משהו? אני חושב שזה הרבה יותר אינטימי מ'האח הגדול'. כמה שאני מוחצן, הפרטיות מאוד חשובה לי. 'חתונה ממבט ראשון' זה צעד קדימה מבחינתי. אני מקבל פניות אבל צריך התאמה של שני הצדדים. אני לא כזה פיקי אבל פונים אליי אנשים ואומרים לי: 'בוא נתחתן', זה קצת מפחיד. אין לי בעיה שיפנו אליי, השמיים הם הגבול. הפנטזיה זה משפחה אחת גדולה. זה יקרה".

המשפחה צפו בך?
"הם לא צפו. הם מאוד שמרנים באופי. הם צנועים ונגד פרסום. זה רחוק מהם והלאה. החשיפה שלי מאוד קשה להם. היו דברים שהם אהבו והיו דברים שהם אהבו פחות".

ההורים נפגשים עם הילדים שלך?
"בטח, בטח. 'האח הגדול' רק חיזק את הקשר עם אמא שלי. היא הבינה שיש פה שני צדדים. היא טעתה, אני טעיתי. אנחנו מדברים כל יום שבחיים זה לא קרה ואנחנו נפגשים יותר. היא תמיד הייתה בקשר עם הנכדים". 

איך אתה מסתדר עם הילד שנניח רוצה לשחק כדורגל?
"הוא לגמרי בן. הוא אוהב דינוזאורים ומכוניות. לפני שנה בערך נסענו בגבעתיים והיו דגלי הגאווה בכל העיר והוא שאל אותי 'מה זה הדגלים האלה?' ואמרתי לו שזה דגלים לקבל את השונה וגם אבא שלך אחר. הוא שאל אותי 'במה אתה אחר?'. אמרתי לו: 'אבא אוהב בנים'. הקריאו לו בגן את הספר "משפחה מיוחדת" שיש בה כל מיני סוגי משפחות". 

תמיר ורדי (צילום: אינסטגרם)
תמיר ורדי (צילום: אינסטגרם)

בוא נדבר על 'האח הגדול'. שוב נכנסת ורק ביקשת לא להיות שני ושוב זה קרה.
"בהתחלה שנכנסתי לאח הגדול אמרתי שאני רוצה להגיע לגמר וזה יותר חשוב לי ממקום ראשון. הגעתי לגמר וכבר יש פנטזיה מן הסתם לזכות ומאוד רציתי אני הניצחון, למרות שאמרתי לאורן חזן שהוא הזוכה והוא באמת זכה. להגיד שלא התבאסתי? אני מפרגן לו ואנחנו חברים טובים, יחד עם זאת רציתי לגעת בניצחון".

בגלל הכסף?
"גם. מזומן זה חשוב, זה פרנסה. וגם יש הילה של מנצח".

אתה חושב שאורן היה ראוי לנצח?
"כן, אורן עשה את העונה".

הביקורת שהוא שובניסט והומופוב היא נכונה?
"מה שיפה ב'אח הגדול' זה שכולם שווים. היו לי דעות קדומות והוא הוכיח לי שהוא ממש לא הומופוב ולא מפחד ממגע גברי. את אורן צריך לפצח ורוב הדיירים לא פיצחו אותו". 

אורן לא ראה בעיניים.
"נכון. הייתי רוצה להיות יותר אסרטיבי ודעתן. היו לי ולאורן הרבה שיחות בבית ואמרתי לו הרבה פעמים שאני מקנא בו בפרובוקציות". 

אורן חזן (צילום: אור גפן)
אורן חזן (צילום: אור גפן)

אתה יושב חצי שעה כאן ולא עשית מימיקות בפנים בכלל. זה אמיתי?
"זה אמיתי לגמרי. מאז שאני זוכר את עצמי אמרו לי 'אתה חייב ללכת לתחום המשחק'. שואלים אותי אם גם בחיי היום יום אני נלחץ, אז לא. באח הגדול היה משהו מאוד מלחיץ והקול הזה משום מקום, מאוד הבהיל אותי. לקח לי שנתיים עד שראיתי את 'האח הגדול' הראשון. הפעם ראיתי מיד אחרי. לא הביך אותי שום דבר, זה אני. אני שלם עם עצמי".

אתה בקשר עם מאיה בצלאל?
"פחות. המשפט שהיא אמרה לי היה מאוד מפתיע. היא אמרה לי שאני נצמד על אנשים כדי להגיע רחוק. היא אמרה על קותי סבג בעונה שלי והיא אמרה על עומר ברזני העונה. אורן קם ואמר: 'אולי הם נצמדים אליו?'. אף פעם לא חשבתי על האסטרטגיה הזאת. בחיים לא נצמדתי למישהו. גם בעונה הראשונה וגם בעונה הזאת, הייתי בחוץ עצמי. לא ניסיתי להיצמד לאף אחד והייתי אני לטוב ולרע".

הרגשת בבית שהפכת לסוג של לעג לדיירים כמו שדנה רון תיארה?
"לא ממש לא, אני כן יכול להבין שאנשים שרואים אותי קשה להם לקבל את ההומור שלי והשטויות שלי בכל זאת אדם בן 46, אמור לשדר קצת רצינות בטח לא לצחוק כל היום או לעשות טיקטוקים שעשיתי עם רומי. היום יש לי חשבון טיקטוק פתחתי לפני שנתיים, זה דור שלא הכיר אותי והסרטון הראשון שלי היה מן הסתם בריטני ספירס, רקדתי עשיתי שתי תנועות 270 אלף צפיות, 2000 תגובות".

אם דיברת על ברטני ספירס איך אתה מרגיש עם השחרור שלה מאביה?
"ב-12 לחודש יש לה את הדיון האחרון אני מאד שמח בשבילה אני כותב לה בעברית כל הזמן אני אופטימי שהיא תגיב לי מתישהו אנשים אומרים לי אתה קרוע אתה כותב לה בעברית היא לא מבינה עברית, זה שיווק כי זאת שפה שונה, ומישהו יתרגם לה ויגיד לה שהיא הייתה ב'אח הגדול' ואז היא תכתוב לי , את תראי שזה יקרה. השיר האהוב עליי זה 'היט מי בייבי וואן מור טיים', גרתי בניו יורק והשיר יצא וזה היה היסטריה מטורפת. מרגש אותי החופש שלה, כי אני יכול להבין אני לא משווה כי המקרה שלה הרבה יותר חמור ממני אבל גם אני הייתי כלוא כל חיי עד גיל 43, הרגשתי פספוס של החיים. אני יכול להבין מה זה אדם שלא מרגיש את הזכות הבסיסית להיות חופשי ומאושר, את הזכות הבסיסית שלה להביא ילד לעולם והיא לא יכולה ומכתבים לה מה לעשות עם הגוף שלה וזה עצוב שזה במיין הליברליזציה של הוליווד. גם אני פרצתי גבולות עם עצמי ויצאתי לחופש ואולי אני עוד אפגוש אותה".

בריטני ספירס (צילום: רויטרס)
בריטני ספירס (צילום: רויטרס)

אייל גולן הוציא סיגריות אלקטרוניות. מה דעתך בעניין?
"אני חושב שהוא מודל לחיקוי אצל המעריצים שלו, ואין מה לעשות הוא אחד האנשים המשפיעים בתחום הבידור. לעשן זה רעל, זה לא טוב וכל דבר שהוא ליצור משהו בעד - אני נגד. אני לא אשקר, אני גם מעשן, אבל אני בחיים לא אעודד לעשן. עכשיו החלטתי שאני מפסיק לעשן".

מה ציפית לקבל מהאח הגדול? ואיך אתה מתפרנס בימים אלה?
"ציפיתי לטפח את האינסטגרם שלי וליצור תוכן, כל חיי עבדתי והתפרנסתי וגם מהאח הגדול הייתה פרנסה מכובדת מאד כך שיש לי. כרגע אני חושב על שת"פים. ב-4 לדצמבר חברתי למדריך טיולים שאנחנו פעם בחודש נוציא טיול משפחות קליל לילדים בני 2-6 עם המשפחה בטבע. זה נולד מזה שכל שבת שהילדים אצלי, מה אני הולך לעשות נמאס לי מג'ימבורי ונמאס לי מחוות  ליטוף, היום אני רוצה לצאת לטבע. הסתכלתי בעמוד באינסטגרם של בחור מקסים שנתן לי המלצה ללכת למפל הנעלם מול הוד השרון ממש פה? פינה מדהימה, ממש מפל מים, היה מקסים וקרוב לבית הילדים נהנו בטירוף. ומעכשיו פעם בחודש המלצות לטיולים בטבע. אני גם רוקם שיתוף פעולה ממישהי שכולם מכירים וכולם יהיו בהלם מהחיבור. זה מישהי שמתעסקת בקוליניריה יש לה עמוד מאד נצפה באינסטגרם. ואנחנו נכתוב המלצות כל פעם ארוחה קלה ומזינה לילדים . חוץ מזה גם לצאת בריקודים בטיקטוק במקומות לא שגרתיים. מחר יש לי צילום לקמפיין ברשת לעיריית יהוד, לעודד לבוא ליהוד אני גר ביהוד שנתיים וחצי".

מה דעתך על פרשת גל אוחובסקי?
"אני הייתי מופתע כשהפרשה יצאה, ואני חייב להגיד משהו הרבה אנשים מתייפייפים ואולי זה לא יישמע טוב מה שאני אומר עכשיו, אבל אצל גייז זה תחום מאד אפור. כרגע אם אני מדבר עם מישהו באפליקציה, ואני מדבר איתו ואני רואה תמונה שלו והוא שלי, אנחנו נפגשים ולרוב אין דיבור ישר הולכים למיטה, זה לא כמו אצל סטרייטים. זה העולם של האפליקציות. אני ניסיתי לחשוב אם אני אמרתי לא לאיזו סיטואציה והמשיכו, לי זה לא קרה. יש פה שטח מאד אפור, אני מגנה כל דבר שהוא לא מרצון, אבל יש בעייתיות. אבל אם אומרים לא, בלהט התשוקה. באפליקציה יש תיאום ציפיות, השאלה השנייה היא מה אתה אוהב במיטה, מה אתה מחפש, זאת השאלה השנייה. יש תיאום ציפיות וברגע שאני הולך למישהו אני יודעת מלכתחילה מה הוא אוהב ומה אני אוהב, אז קשה לחרוג מזה. זאת פרשה שבלבלה אותי, כי קודם הייתי בשוק שזה גל כי הוא אושיה ומאד נתפס מאד ישיר ואומר מה שמפריע לו, ופתאום את קוראת שהיה מישהו שאמר לא והוא המשיך זה נורא לדעתי. נכון שיש את להט התשוקה וזה עדיין לא מצדיק זה כמו שאני אגיד 'הייתי שיכור אז נתתי סטירה', זה לא מצדיק. אם אומרים לא אז זה לא, אבל לפעמים בלהט התשוקה לא שומעים כי אתה בערפול חושים, וצריך להיזהר אני פונה בעיקר לקהל הגייז צריך להיזהר לדעת למי לבוא. גייז עוברים הרבה דברים והם מתביישים להגיד כי זה לא נראה טוב. אצל גייז זאת חשיבה אחרת יותר גברית עם יצרים. אצל גייז לא אכפת להם אם אני שוכב איתו עכשיו איך זה ייתפס. זה שונה".

גל אוחובסקי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
גל אוחובסקי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

חווית בעצמך בעבר הטרדה?
"לא, אני לא חוויתי אבל היו לי רגעים מפחידים, כשאת מגיעה למישהו שאת לא מכירה. אני תמיד הלכתי עם מבוגרים אבל היום זה מגיל 45 עד 54, את באה לפעמים לבית ואת לא יודעת לאן את נכנסת וזה מפחיד ומלחיץ".

אתה מבין את הביקורות על מצעד הגאווה?
"מצעד הגאווה סופר חשוב לצעקת הגייז, שמונעים מאיתנו את הזכויות הבסיסיות כמו חתונה וילדים. אבל אני לא מסכים עם הפרובוקטיביות, אני כן הייתי רוצה לחגוג עם הילדים שלי את המצעד הגאווה ואני אלך איתם היום למצעד הגאווה עם מה שהולך שם, אני לא רוצה שהם יראו את זה. אני חושב שהפרובוקציות עושות נזק אפשר לעשות את זה בדרך אחרת ובצורה אחרת וגישה אחרת אבל חייבים לעשות את זה, זה מאסט כי אם לא מה שהגענו עד היום ילך אחורה והגענו. אני יותר שמרן, זה אני. והיום לא הייתי לוקח את הילדים שלי למצעד הגאווה כי אני לא רוצה שיראו, שילד בן שש או ילדה בת 3 תשאל אותי אבא מה זה מה אני אסביר לה זה אדם עירום?. אני גיי וגאה בזה אבל לא לוקח חלק אקטיבי בפעילויות".

קרה לך שרציתי לעלות פוסט על הפרשה עם גל אוחובסקי כדי להביע דעה אבל חששת מפידבק שלילי?
"כן זה קרה בערב אמרתי אולי אני אכתוב או לא אכתוב משהו באינסטגרם ויש לי את הלבטים והפחד ממתקפה וזה מתקשר לאורן חזן שלא מפחד מפרובוקציות ואני נורא נגד וחושש וזה לא טוב. כי לפעמים אם אני חושב משהו אז למה לא להביע".

התגובה הכי קשה שקיבלת עד עכשיו?
"קוקסינל, פדופיל אבל אני אוהב את התגובות האלה, הן לא פוגעות בי, כי זה מראה שאני כבר  לא הלאבי דאבי שהייתי אז ואני לא הטהור והתמים ושימשיכו לכתוב אין לי בעיה עם זה עד שהילדים שלי ילמדו לקרוא ולכתוב". 

תמיר ורדי, שרית פולק, עומר ברזני, אורן חזן (צילום: מיכה לובטון)
תמיר ורדי, שרית פולק, עומר ברזני, אורן חזן (צילום: מיכה לובטון)