שחקן הכדורגל מאור בוזגלו שבשנה וחצי האחרונות נמצא מחוץ למגרש הכדורגל בעקבות תביעה והליך בוררות מול קבוצת הפועל תל אביב, הצליח להפתיע רבים כשנחשף אמש (שני) מתחת לתחפושת הזיקית בתכנית "הזמר במסכה". בוזגלו שהצליח להגיע עד רבע הגמר (החלק השני של רבע הגמר במוצ"ש בקשת 12) ועקף זמרים מוכשרים כמו חני נחמיאס, משה דץ ומושיק עפיה, סיפר ל-TMI על התהליך, מה היה הכי מאתגר והאם זה החותמת לכך שהחליט לפרוש מקריירה ככדורגלן.

"זה פשוט קרה", אומר בוזגלו. "פנו אליי והייתי בחוסר וודאות מבחינת הכדורגל והקריירה. אני כל הזמן אומר לעצמי: 'לא משנה איך זה יגמר, זאת תהיה חוויה'. במקרה הזה הייתה חוויה יוצאת דופן ואני לא מצטער על זה, להפך. גיליתי שאני יכול להיות מוזיקאי לא רע בכלל, הפתעתי את עצמי". 

מאור בוזגלו ל-M for them (צילום: עמרי רוזנגרט)
מאור בוזגלו ל-M for them (צילום: עמרי רוזנגרט)

אתה נפתח לעולמות חדשים. הצטרפת לפאנל חדשות הספורט כפרשן, אתה כוכב טיקטוק, עכשיו זמר. יכול להיות שאחרי הכדורגל תעבור לעולם הבידור?
"במהלך הקריירה שלי תמיד ידעתי לשלב בין כמה עולמות, גם עולמות שונים וקיצוניים. זה בדיוק כמו הזיקית, היא יודעת להיטמע בכל סיטואציה גם כשהיא לרעתך. צריך לדעת להסתגל. למרות שאני תחרותי ומה זה מאוכזב שלא הגעתי עד הסוף, אבל בסופו של דבר הודחו לפניי זמרים וברבע גמר להיות מודח זה בסדר, זה נחמד, עדיין הצד הספורטיבי שלי לא מקבל את זה. נראה לי שהפתעתי לא רק את עצמי אלא גם את כל אלה שמכירים אותי ממש טוב".

אם יציעו לך פסטיגל?
"אני בחיים לא אומר 'לא'. אני אבחן את הדברים. אין ספק שהמוזיקה תמיד הייתה חלק בלתי נפרד ממני, גם כשחקן כדורגל זה עולם שאתה תמיד בורח אליו, כשאתה נמצא במקום גבוה או במקום נמוך. המוזיקה היא זאת שמחייה אותי מחדש. בשנה האחרונה נפתחו לי הצ'אקרות בחזית של המוזיקה כי אני לא משחק כדורגל בשנה וחצי האחרונות עם כל התביעות והבוררויות. אני יותר חשוף למסיבות ויצאתי לעולם שלא ידעתי מהו וזה עולם ומלואו".

מאור בוזגלו, מירן בוזגלו (צילום: שוקה כהן)
מאור בוזגלו, מירן בוזגלו (צילום: שוקה כהן)

מה היה הכי מאתגר בפרויקט הזה?
"קודם כל אני רוצה להגיד שאפו ענק להפקה על הסודיות. הקושי מבחינתי היה בתכנית הראשונה שלא ידעתי לקראת מה אני הולך. עם כל הכבוד, אף פעם לא היה לי את הקול המתאים כדי לשיר וזה היה חתיכת אתגר מבחינתי. בתוך התחפושת הרגשתי מאוד בנוח, זה מאוד עזר לי. למרות שבשיר הראשון לא ידעתי לאן להסתכל, לא הצלחתי לנשום, מאוד הזעתי. מהביצוע השני והלאה הרגשתי מאוד משחורר עם הקהל שנתן לי דחיפה. אם יש משהו ששמתי לעצמי מטרה, כי לא בניתי על הקול שלי, זה השואו. אני אוהב להופיע בפני קהל, אני אוהב להיות פרפומר ובזה התמקדתי. לכל מקום שאני הולך מאתמול משגעים אותי עם התנועות של הזיקית. הילד שלי כל הזמן היה אומר לי: 'איזה חמוד הזיקית, תראה איזה יופי הוא נכנס' ועושה לי את התנועות שלו.

הוא חשד?
"אני יכול להגיד לך שהוא מאוד כועס עליי שלא שיתפתי אותו. בקבוצת כדורגל שלו ובבית הספר אמרו לו: 'יש שמועה שאבא שלך הזיקית', והוא היה אומר: 'מה פתאום, אבא שלי מגלה לי הכל'. פתחתי איתו חשבון שאני צריך לתקן עכשיו". 

מירן בוזגלו, מאור בוזגלו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מירן בוזגלו, מאור בוזגלו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אתה בדרך כלל ביישן ומופנם ולראות אותך מלא ביטחון על הבמה הפתיע הרבה אנשים. אולי בגלל זה הבן שלך לא חשד?
"אף אחד לא ראה את הצד הזה שלי. אני לא יודע אם היום, אחרי כל מה שעברתי, אני יכול לקרוא לעצמי ביישן, אבל כן מופנם. אני יותר מכבד ומתאים את עצמי. פתאום לעלות על במה בה אני צריך לרקוד ולשיר, ואלה דברים שמעולם לא עשיתי, לא ידעתי שיש לי פוטנציאל וקול טוב עד שלא התנסתי בזה. הביצועים שלי התחילו מגומגם ועלו למקומות גבוהים. עצם זה שהצלחתי לעבוד על השופטים זה גם הצלחה באיזשהו אופן".

איך יעקב הגיב?
"מבחינת המשפחה שלי וגם המשפחה של אשתי מירן, היה לי מאוד קשה בתהליך הזה. כל הזמן הרגשתי חוסר נוחות בלשקר ולהגיד: 'נראה לכם שזה אני? יש לי קול של פרה משתינה על פחית. אני מתבייש'. כל הזמן היו אומרים לי: 'אתה יכול לעבוד על כולם, על המשפחה שלך אתה לא יכול לעבוד. אתה יכול להגיד שלא, אנחנו אומרים שכן'. כולם זיהו".

מאור בוזגלו, יעקב בוזגלו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מאור בוזגלו, יעקב בוזגלו (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אחרי שנה וחצי שאתה לא במגרש. למה אתה עדיין לא מקבל החלטה אם לפרוש?
"בגלל המורכבויות של העניין, יש צדדים שקשה לדבר עליהם. הפרישה תקרה מתישהו, אני מסתכל על המציאות כמו שהיא. זה דבר שהוא יותר אינטימי ורגיש. אני מחכה לטיימינג הנכון. אני אוהב לסיים משהו מסוים ולהתחיל משהו אחר. יכול להיות שאני כן שלם עם דברים בראש אבל מעשית אני עדיין לא יכול לעשות אותם. זה דיי מורכב אבל אני דיי משוכנע שזה משהו שצריך לקרות, אם עכשיו או עוד מעט, זה יקרה מתישהו".

אז אתה אומר שלא נראה אותך עוד פעם עם מדים על המגרש.
"יכול להיות שכן ויכול להיות שלא. אני צריך למצות את כל העניין של בית דין אבל אני גם מאוד אמיתי בסיטואציה. אחרי שנה וחצי שאני לא מתאמן בצורה סדירה ולא חלק מקבוצה, מכל מיני סיבות. גם מבחינת המצב הבריאותי שלי נכון להיום, יש המון סיבות ומורכבויות שאני שם על כף המאזניים שגורמות לי להבין שזה יכול לא לקרות". 

מאור בוזגלו (צילום: דני מרון)
מאור בוזגלו (צילום: דני מרון)