חשבתם שהרגע בו וויל סמית' סוטר לכריס רוק בעיצומו של טקס האוסקר זה מאורע שלא קרה מעולם? ובכן, אתם טועים לחלוטין כי זו לא הפעם הראשונה, וייתכן וגם לא האחרונה שמשהו דרמטי קורה בערב הנוצץ של השנה. באופן לא מאוד מפתיע, כשחבורה של שחקנים, במאים ואנשים אחרים העובדים בתעשיית הבידוק מתקבצים בחדר אחד - נראה שזה מתכון מושלם לערב של בלאגן. קבלו כמה מהרגעים במהלך שנות קיום טקס פרסי האוסקר שלא ישכחו לעולם.

1. וויל סמית' מכה את כריס רוק (2022)
סביר להניח שהסטירה שנתן וויל סמית' לכריס רוק, לאחר שזה צחק על הקרחת של אשתו החולה ייזכר לעולמי עד כאחד הרגעים אם לא הכי גדול בתולדות פרסי האקדמיה. בואו נקווה שזו תהיה התקרית האלימה האחרונה בכל סוג של טקס בשידור חי.

וויל סמית' חובט בכריס רוק (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
וויל סמית' חובט בכריס רוק (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

2. טעות בהקראה (2017)
טעות כל כך מביכה ספק אם הייתה במשך כל 89 שנות קיומו של טקס האוסקר. השחקנים וורן בייטי ופיי דאנוויי הקריאו בטקס את שם הזוכה הלא נכון, "לה לה לנד", ובאמצע "נאום הזכייה" של מפיקי הסרט שהיה פייבוריט לזכות, עלו המפיקים כדי לתקן כי בכלל ״אור ירח״ הוא הסרט הזוכה כסרט הטוב ביותר בטקס היוקרתי.  למרות הפאדיחה הגדולה והאכזבה, לה לנד גרף 6 פסלונים בערב הגדול ו"אור ירח", המנצח הגדול זכה בסך הכל בשלושה פרסים. 

מבוכה בטקס האוסקר  (צילום: רויטרס)
מבוכה בטקס האוסקר (צילום: רויטרס)

3. אנג'לינה ג'ולי בנשיקה לוהטת - עם אחיה! (2000)
היום הם אמנם לא בקשר הכי טוב, אבל אי שם לפני שני עשורים בשנת 2000, אנג'לינה ג'וליה ואחיה ג'יימס הייבן היו קרובים במיוחד. לאחר זכייתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר, היא הפתיעה את כולם כשסיפרה לעולם שהיא "כל כך מאוהבת באחיה כרגע" ולאחר מכן נישקה אותו על השפתיים.

4. ג'ון טרבולטה עושה בושות (2014)
השנה היא 2014 ואין הורה, או אדם באופן כללי שלא שמע על סרט הילדים המצליח של כל הזמן "לשבור את הקרח" ויודע לזמז אם שיר הנושא "LET IT GO", לכן זה היה מאוד מפתיע כשג'ון טרבולטה, שחקן מחזות זמר וזמר בעצמו - טועה באופן מאוד מביך בשם של המבצעת המוכשרת. אידינה מנזל, כוכבת "וויקד" שגם כתבה ומבצעת את השיר זכתה באוסקר, אך לא זכתה להצגה ראויה שכן טרבולטה לא הצליח לבטא את השם שלה נכון.

5. הטרדה בשידור חי? (2015)

השחקן אדריאן ברודי כל כך התלהב לזכות על הפעם הראשונה שהיה מועמד לאוסקר על תפקידו בסרט המרגש "הפסנתרן" עד שאפשר לומר שהטריד מינית בשידור חי! רגע אחרי שהשחקנית האלי ברי הכריזה על זכייתו, נישק השחקן את אשתו ועלה על הבמה, כשהדביק נשיקה סוערת על שפתיה של ברי המופתעת. מקווים שמישהו לימד אותו מאז על יחסים בהסכמה.

6. נפילה מביכה ( 2013)

ג'ניפר לורנס הפכה לאחת השחקניות הצעירות ביותר אי פעם שזכו בפרס השחקנית הטובה ביותר באוסקר אבל הזכייה ההיסטורית שלה נשכחה במהירות כשהיא נתנה לכולם משהו אחר לדבר עליו לאחר שנפלה בדרכה לאסוף את הפרס. הכוכבת החזיקה את ראשה בידיה רגע לאחר שיסדרה את שמלת הסטרפלס שלה, שלאחר מכן גם גרמה לה ליפול על המדרגות.

7. הבדיחה הגזענית של שון פן (2015)

שון פן הוא אחד השחקנים השנויים במחלוקת בגבעות הוליווד, ואף העז בעברו הרחוק להכות את מדונה בעודם נשואים. באוסקר 2015 בזמן שהגיש את פרס הבימוי לסרט הכי טוב לבמאי המקסיקני אלחנדרו גונזלס איניאריטו מ"בירדמן" ושאל, "מי נתן לבן ז**ה הזה את הגרין קארד שלו?". גרוע מכך נהג ביתר טיפשות שאפילו סירב להתנצל לאחר מכן, ואמר שכל מי שנפגע הוא "טיפש" על כך שלא הבין את "האירוניה" של הערותיו ב"מדינה שהיא כל כך שונאת זרים". 

8. הסנדק מסרב לאוסקר (1973)

האורחים בטקס האוסקר ממש לא ציפו להתפתחות של אותו הערב. כשקראו למרלון ברנדו לקבל את הפסלון, על תפקידו כדון ויטו קורליאונה ב”סנדק”, פרס שכל שחקן על הפלנטה חושק בו, עלתה במקומו נציגה מפתיעה, אותה שלח לשאת דבריו ולדחות את הפרס. 

סאצ’ין ליטלפת’ר (“נוצה קטנה”), בחורה יפה עם שיער מבריק למרחקים וגם אינדיאנית עלתה לבמה, דחתה את הפרס שהעניקו לו, עמדה והחזיקה את המכתב שברנדו כתב: “אני מייצגת את מרלון ברנדו הערב והוא ביקש ממני לומר לכם שהוא באופן מצער אינו יכול לקבל את הפרס המאוד נדיב הזה והסיבות לכך נעוצות באופן בו תעשיית הסרטים מתייחסת לאינדיאנים האמריקנים”.

מתברר כי ברנדו הוא לא רק פנים יפות ושחקן אדיר אלא גם אדם מוסרי ואקטיביסט בנשמתו. הוא ראה עוול לנגד עיניו ומינף את התהילה שלו כדי לעורר מודעות. המעשה שלו היה הופך היום לוויראלי עם מיליוני שיתופים אבל כמה נעים להיזכר בדמויות גדולות מהחיים שעשו מהלכים גדולים מהחיים בלי לחשוב מה יצא להם מזה.